رویکرد تحولی دولت سیزدهم در مازندران
رویکرد تحولی دولت سیزدهم در مازندران
سکان نیوز؛ ‏رویکرد تحولی دولت سیزدهم مبتنی بر شناخت عمیق ریشه‌های مشکلات ساختاری و مزیت‌های توسعه‌ای استان مازندران نیازمند توجه و انگاره‌سازی در فرآیند پیشرفت و شکوفایی همه جانبه است.

به گزارش سکان، عقیل امامی تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت؛ استاندار دولت انقلابی سیزدهم در مازندران در اثنای تمرکز بر استقرار سامانه‌های مدیریتی همسو با رئیس جمهور دردآشنای کشور، در رویکردی واجد تحسین بررسی عمیق و کارشناسی مشکلات بنیادی و موانع عمده توسعه یافتگی این دیار را در دستور کار قرار داد که بطور حتم رهیافت آن برون رفت از چالش‌های اساسی و دست یابی به الگوهای موفق حکمرانی در دیار علویان خواهد بود.

بی گمان گسیل کاروان مدیریت اجرایی استان به شهرستان‌ها بویژه مناطق محروم و کم برخوردار این استان برای بررسی و شناخت میدانی مشکلات و مزیت‌های توسعه‌ای که برای اولین بار صورت می‌گیرد، نمایش و تبلور اراده جدی دولت در عمل به نسخه شفابخش اتکا به توانمندی‌های داخلی در مسیر عبور از مشکلات فهم می‌شود.

این سفرهای شهرستانی که با الگوپذیری از سفرهای استانی رئیس جمهور و دولت مردمی سیزدهم تاکنون در ۵ مرحله طراحی و عملیاتی شد، نتایج موفق و ملموسی در پی داشته که اجرای صدها پروژه عمرانی جدید با استفاده از اعتبارات استانی‌، هماهنگی بین دستگاهی برای حل برخی از مشکلات مردمی، نیاز سنجی پروژه‌های اولویت‌دار محلی و استانی و نیز شاب بخشی به روند توسعه مناطق محروم و کم برخوردار از جمله آنها به شمار می‌رود.

نکته اساسی اما در جریان این سفرها امکان ارتباط مستقیم و بی واسطه مردم با نماینده عالی دولت و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان است که ثمرات بارز آن در تعمیق ارتباط مردم با مسؤولان و تقویت همگرایی عناصر استحکام بخش نظام مدیریتی قابل انکار نیست.

از سوی دیگر مدیران استانی و شهرستانی در این سفرها در جریان بازدید میدانی با رویکرد حل المسایلی نگاه هوشمندانه‌ای به بازخورد تصمیمات مدیریتی خود بدور از مکاتبات مرسوم اداری و سوگیرانه خواهند داشت که اساس برنامه‌ریزی و تصمیم سازی‌های راهبردی خواهد بود.

بررسی کارشناسی این سفرها در چند شهرستان مازندران نشان می‌دهد که در سایه تدابیر راهگشای استاندار جهادی این استان روند اجرای طرح‌های توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در این شهرستانها بعد از انجام این سفرها با شتاب فراوان و غیر قابل باوری همراه شد بگونه‌ای که مردم در برخی از مناطق محروم هزارجریب و کوهستانی از حجم گسترده فعالیت‌های عمرانی به وجد آمده و از طریق دهیاران و شوراهای اسلامی مراتب تقدیر و تشکر خود را از دولت مردمی سیزدهم اعلام و ابراز داشته‌اند.

از دیگر سو با توجه به دستاوردهای موثر سفرهای شهرستانی استاندار انقلابی مازندران این گزاره بار دیگر اثبات شد که تغییر مدیران دولت سابق با هدف یکدست سازی مدیران اجرایی دغدغه مند حل مشکلات ، رویکرد درست و امیدبخشی است که رئیس جمهور برای چندمین بار بر آن تاکید کرد و باید روند تغییر مدیران غیر همسو با دولت مردمی شتاب گیرد.

کوتاه سخن آنکه در شرایط کنونی که کشور با مشکلات عدیده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی انباشته و متراکم ناشی از تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار و برخی بی عملی‌های مدیریتی در گذشته مواجه است، تصمیم‌سازی‌های راهبردی مبتنی بر اراده‌های ایمانی و ساختارمند با توجه به ظرفیت‌های عظیم و قانونی موجود و عاری از هرگونه تنگ نظری و نیز گسترش فرهنگ انقلابی و ترویج روحیه جهادی ضرورت اساسی و رویکردی مبتکرانه محسوب می‌شود که اهتمام بایسته به آن ضرورت دارد.