رقص کرونا در کنسرت‌‌های کیش!
رقص کرونا در کنسرت‌‌های کیش!
سکان نیوز؛ علی‌رغم ابراز نگرانی مقامات بهداشتی کشور نسبت به شیوع کرونا در دورهمی‌‌ها و تجمعات حتی در فضاهای باز، شاهد برگزاری کنسرت‌‌ها و برنامه‌‌ها در جزیره کیش هستیم!

کنسرت‌‌هایی که اگرچه هنگام فروش بلیت‌‌های خود بر رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش تأکید کرده‌اند اما علاوه بر این‌که هیچ ضرورتی برای برگزاری آن‌ها وجود ندارد؛ می‌توانند با افزایش تجمع و سفرهای غیرضروری به کیش، به شیوع هرچه بیشتر کرونا در کشور دامن بزنند.

دسته‌ای دیگر از این برنامه‌ها مختص گروه سنی کودکان هستند و در سالن‌های هتل‌های کیش در حال برگزاری‌اند!

کرونا , وزارت بهداشت , وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی , گردشگری | توریسم , بهداشت و درمان ,

برگزاری چنین برنامه‌‌هایی برای کودکان در حالی اتفاق می‌افتد که اولاً بسیاری از کودکان آگاهی لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ندارند؛ ثانیاً افزایش تجمع باعث افزایش شیوع بیماری می‌شود و ثالثاً ویروس جهش‌یافته انگلیسی در حال جولان دادن در نقاط مختلف کشور است و به‌گفته دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، این ویروس افراد زیر 20 سال را بیشتر از نوع قبلی ویروس کرونا درگیر می‌‌کند و درنتیجه کودکان بیش از پیش در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

با وجود برگزاری چنین مراسم و کنسرت‌‌هایی در جزیره کیش، نگاهی به نقشه شیوع کرونا در کشور نشان می‌دهد که کیش در وضعیت زرد کرونایی به‌سر می‌برد و هنوز به رنگ قرمز در نیامده است؛ علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت درباره علت این مسئله می‌گوید: انتظار کشیدن برای قرمز شدن وضعیت کرونا در کیش بی‌فایده است زیرا مسافران تنها چند روز در این جزیره هستند و افرادی که در مراسم این‌چنینی شرکت می‌کنند پس از آن‌که به شهرهای خود بازمی‌گردند به بیماری کرونا مبتلا و در شهرهای خود بستری می‌شوند!

روز گذشته محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: در ستاد ملی مقابله با کرونا به‌تصویب رسیده است که برگزاری کنسرت‌‌ها به‌صورت مجازی باشد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر برگزاری کنسرت در کیش متذکر شد: درباره برگزاری کنسرت در کیش نیز مصوبه مجزایی نداشته‌‌ایم و کلاً به‌تصویب رسید که برگزاری کنسرت‌‌ها به‌صورت مجازی باشد و فکر می‌‌کنم این مصوبه از امروز یا فردا اجرا شود.

با وجود این، بلیت‌ کنسرت‌های اسفندماه همچنان در حال فروش است و فرش قرمز کرونا در کنسرت‌های جزیره کیش برای مردم پهن است و فعلاً از مجازی شدن کنسرت‌های کیش خبری نیست!