رصد توییتری نمایندگان؛ از دستور رییسی برای عدم پرداخت حقوق مدیران غیر شفاف تا جرأت دولت برای تحول
رصد توییتری نمایندگان؛ از دستور رییسی برای عدم پرداخت حقوق مدیران غیر شفاف تا جرأت دولت برای تحول
سکان نیوز .شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه نظرات خود را درباره مبارزه با فساد، حقوق نجومی‌ها، اجرای طرح آرد و نان، حذف ارز ترجیحی، طرح ساماندهی کارکنان دولت و اقناع سازی مردم درباره آزاد سازی قیمت آرد بیان کردند.

به گزارش سکان نیوز. مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود نوشت: وقتی مبارزه با فساد جدی باشد، هزینه اش نیز جدی و سخت است، لازم است مسوولان امنیتی تهران حمایت بیشتری کنند.

اردشیر مطهری نماینده مردم شریف گرمسار و آرادان در توییتی عنوان کرد: نماز جمعه، هدیه ای الهی در روزی که عطر گل نرگس جهان را عطرآگین می کند و مسلمانان با نمایش قدرت دینی، سیاسی و اجتماعی روح و جان را با ترنم آیات الهی منور و با اتحاد و همدلی نعمات الهی را پذیرا و توطئه های دشمنان و بدخواهان را نقش بر آب می کند. “یدالله مع الجماعه”

وی در توییت دیگری نوشت: به عنوان نماینده مردم از دستور رئیس جمهور مبنی بر عدم پرداخت حقوق مدیران رده بالای بانک مرکزی و وزارت نفت به دلیل ثبت نکردن حقوق و مزایای کارکنانشان در سامانه پاکنا تجلیل می کنم. شفافیت شعار نیست، مطالبه مردم، ضرورت جامعه و اراده نظام است و اجرای آن حتمی است.

این نماینده مردم همچنین در توییت دیگری بیان کرد: حقوق های نجومی وصله ای ناچسب که برخی سهم پدر خود از سفره انقلاب تلقی می کردند. راه اندازی سامانه پاکنا از سوی رئیس جمهور به منظور ثبت حقوق و مزایای کارمندان دولت در راستای شفافیت و رعایت عدالت اقدام مهمی بود. برخورد با دستگاه هایی که از آن سرپیچی کنند لازم و ضروری است.

مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم توییت کرد: اینکه پلیس، بسیج و گزارش‌های مردمی از احتکار باعث کشف کالاهای احتکار شده می‌شود، ریشه در کم کاری سامانه تجارت دارد. کالاهایی که مواد اولیه آنرا دولت تامین می‌کند، بایستی کامل توسط سامانه تجارت رصد و مشخص شود چقدر در انبارها و چقدر به دست مردم رسیده است.

وی در توییت دیگری نوشت: پس از اجرای طرح‌ آرد و نان: ۱- آرد با قیمت آزاد به نانوایی‌ها تحویل می‌شود. در نتیجه فروش آرد توسط نانوایی‌ها به قیمت بالاتر و قاچاق آرد منتفی می‌شود (حدود ۲۰درصد). ۲- از دید مردم قیمت نان تغییری نخواهد کرد و با همان قیمت قبلی خرید می‌کنند(قانون مجلس). مابه‌التفاوت قیمت تمام شده نان را دولت به نانوایی‌ها پرداخت می‌کند. ۳- افزایش امنیت غذایی با یارانه هوشمند و استفاده از این مدل برای سایر کالاهای اساسی. ۴- شرط موفقیت در این کار خوب، اجرای خوب هستش.

حسین حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در توییتی عنوان کرد: در دیداری که به اتفاق وزیرنفت با روسای جمهور ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه داشتیم، به رهبر انقلاب و شهیدسلیمانی ابراز ارادت داشتند. امیدواریم با وحدت دولت و مجلس مسیری که حاج قاسم برای تامین امنیت کشور فراتر از مرزها پیمود، درحوزه انرژی با کمک وزیر جهادی و متخصص، بیخ گوش آمریکا ادامه دهیم.

وی در توییت دیگری نوشت: خنثی‌سازی تحریم‌ها در حوزه نفت و انرژی نیازمند همکاری با کشورهای دوست حتی در دوردست‌هاست. دولت و مجلس دیپلماسی انرژی را در آمریکای لاتین فعال کرده و گفتگوهای ثمربخشی با روسای جمهور و مقامات ارشد ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه انجام شده است.

‌‏ولی اسماعیلی نماینده مردم شهرستان گرمی مغان و انگوت در توییتر عنوان کرد: حذف ارز ترجیحی با توجه به رانت و فساد امری معقول و کارشناسی است اما اگر به جای دولت آیت‌الله رئیسی بودم قبل از قطع یارانه آرد صنعتی، ریشه قاچاق، فساد آقازاده‌ها، اَبَر بدهکاران مالیاتی و بانکی را قطع می‌کردم.

علی بابایی کارنامی ‌‏نماینده مردم ساری و میاندرود در توییتی نوشت: در مجموعه جلسات فشرده‌ای که بین معاونت اداری و استخدامی ریاست جمهوری و کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شد، آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت بررسی گردید. امیدواریم به زودی حامل اخبار خوش برای این قشر شریف باشیم

سیدمصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در رشته توییتی عنوان کرد: درک سختیهای معیشتی مردم و نابسامانیهای اقتصادی برای همگان از روز روشن‌تر است. چاره جویی خرابی‌های به ارث رسیده از دولتهای گذشته، غیر از تدبیر و برنامه ریزی و جرأت و عرضه اقدام دولت، قطعا به زمان، همیاری و شکیبایی نیاز دارد.

وی اضافه کرد: هدف کسانی که به تشدید سیاهنمایی و تکرار ابعاد مصیبت و یأس‌آفرینی مشغولند، به تأخیر انداختن چاره جوییها و ایجاد آشفتگی است؛ آنها قصد انتقاد سازنده و کمک مؤمنانه ندارند و منافقانه به دنبال تخریبند.

این نماینده مجلس در توییت دیگری نوشت: فعالان متعهد فضای مجازی باید در مقابل اراجیف و مطالب تخریبی که اصل نظام و اسلام را هدف قرارداده، قیام کنند. دولت و مجلس عقب مانده اند!

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار توییت کرد: اشتباه تدبیری‌ها تکرار نشود؛ رئیس‌جمهور با مردم صحبت کند. دولت باید قبل از هرگونه تصمیم‌گیری درباره آزادسازی قیمت آرد صنعتی، اقناع‌سازی و موضوع را برای مردم تبیین می‌کرد.

وی اضافه کرد: اگر وزیر جهاد یا اقتصاد بودم، اول نرخ آزادسازی قیمت آرد صنعتی که یک ضرورت است را محاسبه و به حساب سرپرستان خانوار واریز و حساب‌ها را مسدود می‌کردم، بعد به مردم توضیح داده می‌شد که این رقم قبلا به دست‌شان نمی‌رسیده و یارانه پنهان بوده است، اما حالا مستقیم به حساب‌شان واریز شده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از مسئولین کشور ما فکر می‌کنند که مردم همه چیز را می‌دانند و نیت‌خوانی می‌کنند. دولتمردان در دولت سیزدهم باید از تجربه دولت روحانی در زمینه تصمیمات یک شبه و بدون اقناع‌سازی افکار عمومی، عبرت بگیرند.در زمانی که در دولت نهم بنده فرماندار بودم، وقتی قرار شد قیمت بنزین در یک مرحله اصلاح شود و افزایش قیمت صورت گیرد، قبل از اینکه قیمت را افزایش دهند، حدود ۲ ماه کار اطلاع‌رسانی و تبیین موضوع اتفاق افتاد و مردم هم همراهی کردند.

احمدامیرآبادی فراهانی ‌‏نماینده مردم قم در توییتر نوشت: وقتی با مردم حرف نمی زنید به دروغ همچون چیزی تحویل افکار عمومی می دهند. آیا برنامه دولت این هست مردم باید یا نان لواش یا سنگک یا بربری یا تافتون بخورند؟!!! حاج آقا رئیسی باز با مردم حرف بزن، مردم شما را قبول دارند.

وی در توییت دیگری نوشت: حضور دکتر مخبر و توضیحات ایشان در خصوص کارهای صورت گرفته در چندماه کار دولت مردمی قابل تقدیر است، البته ایشان همانند رئیسش کاری اخلاقی کرد و فقط از آواربرداری گفت، از خرابی‌های چندسال گذشته نگفت تا اعصاب مردم مثل ۸ سال گذشته داغون نشود.

رمضانعلی سنگدوینی ‌‏نماینده مردم گرگان و آق قلا در توییتی عنوان کرد: قطع برق صنایع بزرگ خطرناک‌ترین و آسان‌ترین راه برای جلوگیری از خاموشی است، قطع برق صنایع بزرگ آسیب‌های سنگینی به اقتصاد کشور زده و قیمت محصولات مهمی همچون سیمان را افزایش خواهد داد.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در توییتی نوشت: عبور از ارز ترجیحی به‌عنوان یکی از بسترهای اصلی فساد، قاچاق و رانت‌خواری، از عهده مردان بلندهمتی چون آقای رئیسی برمی‌آید. اما جای بسی تأسف است که برخی افراد به‌همراه اصلاح‌طلبانِ کینه‌توز برای حمله به ایشان مخرج مشترک پیدا کرده‌اند.

وی اضافه کرد: حال؛ زمان جهاد تبیین است که با شناسایی و اعلام عوامل گرانی و نابسامانی‌های حاصل از سیاست‌ها و ترک‌فعل‌های گذشته، دولت انقلابی را در عبور از این گذرگاه مهم یاری کنیم تا با اجرای مدبرانه‌ برنامه‌های تحول و اصلاح اقتصادی، از فشارهای معیشتی کاسته و تغییر به نفع مردم حاصل شود.

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و خمام در توییتی عنوان کرد: کمتر از یک سال قبل اصلی‌ترین دغدغه کشور آمار تلفات نزدیک به چهار رقمی کرونا بود. امروز که آن آمار دردناک تک رقمی شده بی انصافی است که از زحمات کادر درمان، وزارت بهداشت، نهادهای مرتبط و البته همراهی مردم قدردانی نکرد. این همراهی و همدلی کلید حل باقی مشکلات پیش رو نیز خواهد بود.

جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ با هشتگ های مجلس و شفافیت، توییت کرد: – چرا بعد از ۲ سال طرح شفافیت آرا به تصویب نرسید؟ + شاید برخی به دنبال فرار باشند اما وقتی شفافیت در قوای سه‌گانه تصویب شود، شفافیت در مجلس هم ایجاد خواهد شد.

اقبال شاکری نماینده مردم تهران در حساب توییتری خود نوشت: میزان تعرفه خدمات نظام مهندسی تبدیل به چالشی شده برای اعضا و کیفیت ارائه این خدمات؛ قطعا باید میزان تعرفه یک مبنای منطقی و واقعی داشته باشد که هم خدمات نظام مهندسی مابه ازای مناسبی داشته و هم با رویکرد اقتصادی دولت همراستا باشد. پیگیر این موضوع از وزیر محترم راه و شهرسازی هستم.

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در توییتی عنوان کرد: شهادت ۱۷هزارنفر و بزرگانی نظیر مطهری، رجایی، مدنی، صیاد، فخری زاده و شهریاری از مصادیق آشکار ترور در ایران است. ولی باید آسمانی شدن کاظمی آشتیانی، سلحشور و طالب زاده که از نوادر و مفاخر بودند را با ترور بیولوژیک، پنهان و خاموش مورد بررسی عمیق قرارداد.

  • نویسنده : میلاد