رشد بورس‌های اروپایی علیرغم افزایش مبتلایان به کرونا
رشد بورس‌های اروپایی علیرغم افزایش مبتلایان به کرونا
سکان نیوز/بورس‌های اروپایی در معاملات امروز، رشد نسبتاً خوبی را تجربه کردند و این در حالی بود که شاهد افزایش قابل توجه تعداد مبتلایان به کرونا در جهان بودیم و همین امر سهامداران را کمی محتاط کرده بود.

به گزارش سکان نیوز به نقل از رویترز، در معاملات امروز بورس‌های اروپایی علیرغم آنکه بالا رفتن تعداد مبتلایان به کرونا سهامداران را کمی محتاط کرده بود، اما شاهد رشد مثبت بازارها بودیم.
از طرف دیگر سهامداران منتظر نتایج نشست دو روزه مقامات مرکز فدرال آمریکا هستند. بورس آمریکا در معاملات شب گذشته اما منفی بود و همین مسأله باعث شد، تا بورس‌های آسیایی هم در معاملات امروز روز سبزی نداشته باشند، به گونه‌ای که افزایش ارزش ین شاهد کاهش ارزش بود و فصل مجامع ضعیفی را آغاز کرد.
شاخص MSCI جهانی که بورس 49 کشور را در خود جای داده امروز 0.1 درصد بالا رفت و MSCI اروپا هم 0.3 درصد مثبت شد.
میشل هلسون کارشناس ارشد مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتز انگلیس می‌گوید: افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان نشان می‌دهد که جهان در حال فهم این مسأله است امید برای شکل‌گیری V شکل اوضاع مانند نقشی بر آب است.
روز گذشته شاهد شکستن رکورد بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا از ماه می تا کنون بودیم. موج سنگین رشد تعداد مبتلایان به کرونا باعث شده است تا برخی ایالت‌ها آمریکا به سمت اعمال محدودیت‌های کرونایی روی بیاورند.
از طرف دیگر ژاپن نیز انتظار دارد برای سال جاری رشد منفی را تجربه کند. شرکت‌های هواپیمایی هم می‌گویند که تا سال 2024 طول خواهد کشید که ترافیک حمل و نقل هوایی به دوران پیش از کرونا باز گردد.
ا