رسالت سترگ
رسالت سترگ
سکان نیوز؛ عقیل امامی تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی با عنوان رسالت سترگ به بررسی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخته است.

در این یادداشت آمده است؛

سالروز شهادت دختر نبی مکرم اسلام (ص) فرصت مغتنمی است تا با کنکاش پیرامون شخصیت گرامی آن بانوی نیک سرشت درس های مکتب تابناکش برای نسل حاضر تبیین و ترویج شود.
بی تردید مهمترین ماموریت آن بانوی یگانه که سرتاسر حیات طیبه اش را در بر می گیرد، ولایت مداری و پاسداری از عمود اصلی خیمه اسلام در عصری بود که می زیست و بازخوانی حوادث و رویدادهای مربوط به آن دوران نشان می دهد انسیه حورا هیچ دغدغه ای مهم تر از پاسداشت حریم ولایت و امامت نداشت.
ماجرای غم انگیز فدک که هدیه آسمانی پیامبر اعظم (ص) به این بانوی نیک اختر بود و نیز غصب آن توسط خلفای غاصب نشان می دهد ظلم آشکاری به بانوی آب و آئینه روا شد و این مهم یعنی غصب هدیه فدکیه به تنهایی مظلومیت صدیقه طاهره (س) را روایت می کند اما این ظلم هیچ گاه نتوانست مانع از فعالیت سیاسی اجتماعی یادگار پیامبر رحمت(ص) شود که همواره دست از افشای توطئه غاصبان خلافت علیه خاندان عصمت و طهارت و رسول گرامی خدا(ص) بر نداشت.
به گواهی مورخان اعم از شیعه وسنی که بر آن اتفاق نظر دارند، دردانه پیامبر اسلام درزندگی شخصی و فعالیتهای عرصه دینی و سیاسی با هدف تقویت جایگاه نبوت و امامت لحظه ای حاضر نشد با خلفای غاصب که در خانه نشینی اولین امام همام(ع) نقش اساسی داشتند ، همراهی کند و بر عکس تا آخرین لحظات پایانی عمر شریفشان با تاکید بر حق الهی امیر مومنان(ع) بر جانشینی پیامبر اسلام (ص) که حضرتش در غدیر خم بر آن مهر تایید زدند، رسالتش را به درستی در این عرصه ایفا کرد.
نا گفته پیداست اولین درس آن بانوی بزرگ اسلام به زنان عالم آیین همسر داری بود که در این زمینه نیز شخصیت بی همتاواسوه ای بودند اما کارنامه ستودنی آن حضرت نشان می دهد که همواره در تعقیب ارزشهای والای اسلامی و اصول پیشتاز آن یعنی حمایت از ولایت و رهبری امت اسلام نقش طلایه داری و پیشگامی داشتند که نقش پر رنگ آن در حوادث پرشمار بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) در تاریخ کاملا برجسته است.
امروز و در عصر حاضر که بانوان بواسطه مکتب حیات بخش اسلام وانقلاب اسلامی و رهبری پیامبر گونه امام راحل عظیم الشان و امام خامنه ای نقش پر رنگی در حیات سیاسی اجتماعی کشور بر عهده دارند باید با الهام از آموزه های وحیانی دین مبین اسلام زیست فاطمی را سرلوحه خود قرار دهندکه قطعا این مهم نیازمند اصلاح رویکردهای ناصواب غرب گرایانه است که مقام زن را در حد کالای مصرفی می داند و پیوستگی همگرایی زنان با بصیرت ایران عزیز با ارزشهای دینی و اسلامی نیز به الگوسازی مبتنی بر آرمانهای حقیقی اسلام ناب محمدی(ص) نیاز دارد و در این عرصه بی گمان دستگاههای فرهنگی بویژه رسانه ملی رسالت خطیر و حائز اهمیتی برای ترویج و تبلیغ انگاره های معنوی بر عهده دارند.
کوتاه سخن آنکه اندیشه فاطمی رسالت سترگ و آرمانی در همه عصر هاو نسلها است که هیچ امری مهمتر از آن برای تولید انگاره های تابناک اسلامی و دینی نزد بانوان و دختران فهیم و فرهیخته و بانجابت کشورهای اسلامی بویژه ام القرای جهان اسلام نیست و این رویکرد همواره باید نصب العین مسئولان و مردم باشد.