رجبی مشهدی‌؛ ماینرهای مجاز از مهرماه شروع به کار می کنند
رجبی مشهدی‌؛ ماینرهای مجاز از مهرماه شروع به کار می کنند
سکان نیوز؛ سخنگوی صنعت برق گفت: ماینرهای مجاز از ابتدای مهرماه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و امیدواریم تا آن زمان مشکل تامین برق برطرف شده باشد.

به گزارش روابط عمومي شبکه برق ایران، مصطفي رجبي مشهدي در گفت و گویی با اشاره به آمار کشفیات مراکز استخراج غیرمجاز رمزارزها ، اظهار کرد: در روز گذشته ۲۵ مرکز غیرمجاز با ظرفیت ۴۲۵کیلووات کشف شده است .
مدیرعامل مدیریت شبکه برق ایران با بیان اینکه تعداد دستگاههاي جدید۲۲۴ مورد بوده که بصورت متوسط، معادل با مصرف برق روزانه ۱۳۴۳ واحد مسکونی است، گفت: تعداد کل دستگاه کشف و ضبط شده تاکنون ۲۱۲ هزار ۳۷۳مورد بوده است که معادل تولید یک نیروگاه با ظرفیت ۸۰۰ مگاوات است که پاسخگوي مصرف برق ٣ استان است .
وی افزود برق مشترکانی که به صورت غیرمجاز نسبت به استخراج رمز ارز فعالیت می کنند تا زمان تعیین تکلیف توسط دستگاه قضایی قطع باقی خواهد ماند و لازم است مشترکان در شرایط کنونی محدودیت تامین برق نسبت به خاموش کردن تجهیزات اقدام کنند و مجوزهای قانونی را از وزارت صمت و شرکت های برق اخذ نمایند.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات میزان مصرف کاهش یافته و‌خاموشی اعمال نشده است، ضمن تشکر از همراهی مردم تاکید کرد: همچنان تقاضای ما از مردم رعایت مدیریت مصرف به ویژه در ساعات اوج مصرف است چرا که در هفته های آتی موج گرما را در پیش خواهیم داشت و پایداری شبکه برق و تامین برق همه مشترکان نیازمند همکاری مردم است.