رتبه اول شهرستان بابل در ارائه جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری واحد‌های صنعتی در مازندران
رتبه اول شهرستان بابل در ارائه جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری واحد‌های صنعتی در مازندران
سکان نیوز؛ رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بابل گفت؛ شهرستان بابل در ارائه جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری واحد‌های صنعتی در مازندران رتبه اول را کسب کرد.

به گزارش سکان، محمود تشکافیروزجایی، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بابل بیان داشت:شهرستان بابل از لحاظ صنعتی با ۳۴۶ واحد صنعتی فعال کوچک و بزرگ صنعتی و با اشتغال ۸۸۹۲ نفر پس از ‌شهرهای آمل و ساری در جایگاه سوم استان قرار دارد.

وی افزود؛ این شهرستان دارای ۳ شهرک و ۳ ناحیه صنعتی است که در مجموع ۱۸۰ واحد صنعتی با اشتغال ۵۸۴۰ نفر مشغول هستند.

تشکا فیروزجایی گفت؛ در خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان نیز ۱۷۲ واحد صنعتی بزرگ و کوچک با اشتغال حدود ۳۱۰۰ نفر مستقر می‌باشند.

وی بیان کرد؛ بیشترین سرمایه‌گذاری و بیشترین اشتغال شهرستان به ترتیب به میزان ۵۳ درصد از کل سرمایه‌گذاری و ۲۳ درصد از کل اشتغال شهرستان مربوط به صنایع شیمیایی می‌باشد بطوریکه بزرگترین خط تولید پلی‌استایرن شمال کشور در این شهرستان مستقر می‌باشد.

لازم به ذکر است توسط اداره صمت شهرستان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۱، تعداد ۷۳ فقره پروانه بهره‌برداری و ۱۶۳ فقره جواز تاسیس برای سرمایه‌گذاران صنعتی شهرستان صادر شد که از این رابطه شهرستان بابل، در جایگاه نخست استان قرار گرفته است.

همچنين در این مدت زمان، تعداد ۶۱ واحد صنعتی به مبلغ ۱۰،۲۵۲،۶۵۰ میلیون ریال جهت دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک‌های عامل شهرستان معرفی گردیدند.

در حال حاضر عمده‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی شهرستان عبارتند از فقر زمین صنعتی، مشکلات تغییر کاربری زمین برای سرمایه‌گذاری در خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی، مشکلات راه دسترسی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی، بالا بودن نرخ بهره تسهیلات و مشکلات تامین منابع سرمایه در گردش و سرمایه ثابت از سوی بانک‌ها، عدم استقرار برخی از ادارات و دستگاه‌های مرتبط با صادرات و ترخیص کالا بویژه گمرک‌، عدم ثبات بازار مواد اولیه و مشکلات در صادرات و عدم ثبات بازارهای هدف و… می‌باشد.