رانندگان حمل بار و مسافری تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار می گیرند
رانندگان حمل بار و مسافری تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار می گیرند
سکان نیوز:مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر مازندران گفت:با دستور وزیر راه و شهرسازی تمامی رانندگان حمل بار و مسافری تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار می گیرند.

به گزارش سکان نیوز/محمد ابراهیمی با اشاره به اجرای طرح بیمه کشاورزان برای رانندگان برون شهری و حمل بار اظهار کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی تمامی رانندگان حمل بار و مسافری تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار می گیرند.

وی افزود: محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفته است ترتیبی اتخاذ داده شده که تمام رانندگان حمل و نقل بار و مسافران بین شهری روستایی ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان قرار گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان وعشایر مازندران خاطرنشان کرد: رانندگان برون شهری و بین شهری به دلیل اینکه کارت هوشمند آن را شارژ شود مطابق مصوبه مجلس تحت پوشش بیمه کشاورزان قرار می گیرند.

ابراهیمی در پاسخ به امکان اجرای این طرح برای رانندگان درون شهری نیز یادآوری کرد: اگر رانندگان درون شهری در روستا و یا در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر سکونت داشته و یا همچنین به مشاغل حوزه کشاورزی در کنار کارشان مشغول باشند می توانند با تاییدیه شورای روستا، شورای شهر زیر ۲۰ هزار نفر و جهاد کشاورزی تحت پوشش بیمه کشاورزان قرار گیرند.

وی درباره حق بیمه کشاورزان گفت: حق بیمه با سایر بیمه ها یکسان است اما اگر دارای شرایط ذکر شده باشند می توانند از یارانه دولت استفاده کنند؛ همچنین سن بازنشستگی برای این افراد نیز ۶۵ سال است.