دیدار رئیس و اعضاء هیئت دوچرخه سوای مازندران با آیت الله توکل
دیدار رئیس و اعضاء هیئت دوچرخه سوای مازندران با آیت الله توکل
سکان نیوز؛ رئیس هیئت دوچرخه سواری استان مازندران به همراه اعضاء و قهرمانان این رشته ورزشی با آیت الله توکل عضو خبرگان رهبری دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش سکان، دکتر صابر اکبر زاده رئیس هیت دوچرخه سواری مازندران در این دیدار با اشاره به اینکه دوچرخه سواری به غیر از تاثیرات مستقیم برروی سلامتی انسان همچنین فواید زیست محیطی را همراه دارد که باعث سلامتی بیشتر جامعه طی دراز مدت می شود.

وی با بیان اینکه در اکثر کشورهای اروپایی دوچرخه دارای ارزشی مثل یک ماشین سواری (و حتی بیشتر) است، افزود: در مازندران استعدادهای فراوانی در رشته ورزشی دوچرخه سواری وجود دارد که با برنامه ریزی های مدونی که انجام شده می توانیم در این رشته ورزشی کسب مدال کنیم.

اکبرزاده در ادامه از روند کند احداث پیست دوچرخه سواری ساری گفت و بیان داشت: این پیست دوچرخه سواری که دو دهه در حال ساخت می باشد به دلیل برخی از کم کاری ها هنوز به پایان نرسیده است.

آیت الله سید رحیم توکل عضو خبرگان رهبری در ادامه این دیدار گفت: ورزش از جمله روش های مهم تکامل جسمانی ، معنوی و اجتماعی محسوب می شود زیرا شرکت درفعالیت های ورزشی افراد را به هم نزدیک می کند راه ها و فرصت های بسیاری را برای ماهر شدن در اجتماع فراهم می آورد و به طور کلی یک فرآیند آموزشی در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی برای فرد ایجاد می کند .
وی با بیان اینکه استعداد جوانان در ورزش دوچرخه سواری شناسایی و حمایت شوند، گفت: خداوند برکات زیادی را عنایت کرده و با حمایت از ورزشکاران با استعداد می توانیم برای کشور در رقابت های بین المللی افتخار آفرینی کنیم.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در ورزش دوچرخه سواری بیشتر عضلات پاها در حرکت خواهند بود، افزود: این عمل باعث بالابردن استقامت بدن می شود. البته سیستم تنفسی انسان نیز تحت تاثیر قرار می گیرند که رمز موفقیت یک قهرمان دوچرخه سواری تداوم تمرینات است.