دومین نیروگاه خورشیدی در گوهرکوه سیستان کلنگ زنی شد
دومین نیروگاه خورشیدی در گوهرکوه سیستان کلنگ زنی شد
سکان نیوز؛ کلنگ آغاز عملیات احداث دومین نیروگاه خورشیدی باظرفیت ۱۰ مگاوات در شهرستان گوهرکوه استان سیستان و بلوچستان به زمین زده شد.

به گزارش سکان، امروز ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ با حضور دکتر مدرس خیابانی استاندار محترم سیستان و بلوچستان، مهندس پرنده‌مطلق مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای، معاونین و مدیران شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان، مهندس پاكزاد مديركل منابع طبيعي استان، مهندس پورمردان رييس سازمان محيط زيست استان، فرماندار، بخشدار، معتمدین محلی، مراسم آغاز عملیات احداث دومین نیروگاه خورشیدی استان با ظرفیت ۱۰ مگاوات و در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در منطقه گوهرکوه شهرستان خاش برگزار شد.

مهندس پرنده‌مطلق در این مراسم عنوان داشت: این نیروگاه با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیون دلار توسط شرکت تابان فراز صفه در منطقه گوهرکوه شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان احداث خواهد شد و طبق برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مشخص شده، شرکت سرمایه‌گذار تا پایان سال ۱۴۰۱ در خصوص تکمیل و بهره‌برداری کامل نیروگاه اقدام خواهد نمود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در ادامه بیان نمود: با توجه به پتانسیل بالای تابش خورشید در منطقه گوهرکوه انتظار می‌رود این نیروگاه برق مصرفی بیش از ۸۵۰۰ خانوار را تامین نماید، با بهره‌برداری از این نیروگاه گامی مؤثر در جهت افزایش سهم تولید برق از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر و همچنین کاهش آلودگی زیست محیطی برداشته خواهد شد و شرایط تامین برق پایدار، کاهش افت ولتاژ و نوسات برق بیش از پیش برای مردم استان سیستان و بلوچستان مهیا خواهد شد.

همچنین مهندس پرنده مطلق با اشاره به اهمیت احداث این نیروگاه در منطقه از مشارکت و همکاری مردم در اجرای این پروژه تقدیر و تشکر و بر لزوم مشارکت و همکاری مردم در کنار حمایت‌های دولت تاکید نمود.

دکتر مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در بحث تامین برق پایدار و مطمئن در استان، استفاده از قابلیت و پتانسیل بالای تابش انرژی خورشیدی را در احداث طرح‌های نیروگاهی بسیار مهم و ضروری دانست.

وی همچنین بیان داشت: توسعه و پیشرفت استان و صنعت در ارتباط مستقیم با تامین برق پایدار می‌باشد که تحقق این امر در راستای احداث و بهره‌برداری از طرح‌های صنعت برق در استان است و امید است با تلاش همه مسئولین و مجریان طرح شاهد بهره‌برداری سریعتر این پروژه باشیم.