دولت و مجلس برای سال آینده بودجه عملیاتی بر مبنای عملکرد دستگاه‌ها تدوین می کنند
دولت و مجلس برای سال آینده بودجه عملیاتی بر مبنای عملکرد دستگاه‌ها تدوین می کنند
سکان نیوز؛ عضو هیئت رئیسه مجلس گفت؛ دولت و مجلس برای سال آینده بودجه عملیاتی بر مبنای عملکرد دستگاه‌ها تدوین خواهند کرد.

به گزارش سکان علی کریمی فیروزجایی با بیان اینکه مجلس با تدوین بودجه عملیاتی راه دستگاه های بدون تحرک را سد می کند، بر لزوم برنامه ریزی برای تحقق رشد اقتصادی کشور تاکید کرد.

وی اظهار داشت: رشد اقتصادی درفعالیت های توسعه مبنای عملکرد دستگاه‌های اجرایی تلقی می‌شود و برای تحقق رشد اقتصادی باید تمام اجزای حاکمیتی سند تحول ارائه کنند.

نماینده مردم بابل با اشاره به رکود تورمی حاکم بر کشور طی سال‌های اخیر افزود: بنیان فعالیت‌های اقتصادی باید بر جهش تولید و رشد سرمایه‌گذاری استوار شود.

این نماینده مجلس با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم ادامه داد: دولت جدید رونق تولید و جهش فعالیت‌های اقتصادی را هدف گرفته است و برای تداوم حرکت به سمت رشد اقتصادی تمامی دستگاه‌ها باید پیوست فرهنگی و عدالت برای برنامه‌های خود ارائه کنند.

کریمی فیروزجایی با اشاره به اهمیت حفظ ساختارهای فرهنگی در تعالی اهداف کشور یادآور شد: غفلت از سرمایه گذاری فرهنگی تداوم آرمان‌های تعالی بخش کشور را دچار مشکل می‌کند.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با اشاره به درپیش بودن تنظیم بودجه سال آینده افرود: دولت و مجلس برای سال آینده بودجه عملیاتی بر مبنای عملکرد دستگاه‌ها تدوین خواهند کرد و بودجه عملیاتی مسیر حرکت دستگاه‌های فاقد تحرک را سد خواهد کرد.

عضو مجمع نمایندگان مازندران بودجه سالانه را چشم انداز تحقق اهداف کشور دانست وافزود: از این پس دستگاه‌های دولتی بر مبنای تحقق برنامه‌های سالانه ارزیابی می‌شوند.

نماینده مردم بابل با تأکید بر ضرورت نظارت جدی بر عملکرد دستگاه‌ها افزود: مجلس از طریق دیوان محاسبات بدنبال نظارت برخط بر عملکرد دولت است.

کریمی فیروزجایی خاطر نشان کرد: نظارت بهینه بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی از بروز خسارت درازمدت بر منابع و ساختارها جلوگیری می‌کند و مجلس با همراهی دولت سیزدهم از هرز روی منابع و اعتبارات ملی ممانعت خواهد کرد.