دولت باید توجه ویژه به مازندران داشته باشد/وجود 4700 پروژه نیمه تمام
دولت باید توجه ویژه به مازندران داشته باشد/وجود 4700 پروژه نیمه تمام
سکان نیوز؛ عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به وجود ۴ هزار و ۷۰۰ پروژه عمرانی نیمه تمام در مازندران خواستار تعیین تکلیف آن ها شد.

به گزارش سکان، علی کریمی فیروزجایی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: روند اجرای برخی از این این پروژه ها قدمت ۲۰ ساله دارد.

عضو خانه ملت گفت: تکمیل این پروژه ها ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد.

وی با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور به مازندران خاطرنشان کرد: در این سفر پروژه های نیمه تمامی که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، تعیین تکلیف خواهد شد.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم توجه به مباحث توسعه ای استان مانند راه، گردشگری، کشاورزی و صنعت یادآور شد: زیر ساخت‌های مازندران بویژه در حوزه دستگاه‌های خدماتی پاسخگوی جمعیت شناور استان نیست.

نماینده مردم بابل ادامه داد: دولت باید به مازندران که خدمات رسانی ملی دارد، توجه ویژه کند.

کریمی فیروزجایی عدم تناسب دستگاه‌های استانی با ماموریت حوزه عمل آن ها را از مشکلات اساسی دانست و افزود: اعتبار و ساختار تشکیلاتی دستگاه‌های مازندران در حوزه گردشگری و کشاورزی محدود و کم بازده است.

این مسئول پارلمانی با تاکید بر نقش مهم کشاورزان مازندرانی درعرصه تولید افزود: مازندران با تولید سالانه ۸ میلیون تن محصولات کشاورزی در این بخش نیازمند توجه جدی دولت است.

وی گفت: بی توجهی به بحث بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی موجب خسارت فراوان به زارعین و تولید کنندگان مازندرانی شده است.

وی اظهار کرد: در صورت تقویت سیاست‌های حمایتی دولت، مازندران کشور را از واردات برنج بی نیاز می کند.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با تاکید بر همگرایی ارکان توسعه استان در هدف گیری مولفه های اثربخش پیشرفت و آبادانی افزود: نمایندگان مجلس و مدیریت ارشد اجرایی مازندران برای برون رفت از مشکلات توسعه استان نقشه راه واحد ترسیم کردند.

نماینده مردم بابل گفت: راهکار واقعی در مسیر توسعه مازندران تغییر ریل اجرایی و ورود مدیران تازه نفس با روحیه جهادی و انقلابی به بدنه دستگاه‌ها است