دولت باید با توسعه صادرات مرکبات از باغداران حمایت کند
دولت باید با توسعه صادرات مرکبات از باغداران حمایت کند
سکان نیوز؛ نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی فوری دولت به وضعیت نامناسب تولید مازاد و ضایعات مرکبات در مازندران شد.

به گزارش سکان، علی کریمی فیروزجایی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون حدود ۵۰۰ هزار تن محصول تولیدی مرکبات مازندران در حال تبدیل به ضایعات است.

وی با ابراز تاسف از جولان دلالی در خرید و فروش مرکبات گفت: واسطه ها و دلالان عمده دسترنج باغداران را به جیب می زنند.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به سطح ۱۱۵ هزار هکتاری مرکبات این استان افزود: مازندران با تولید سالانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات نقش بسزایی در تولید ملی این محصول داشته و رتبه اول تولید مرکبات را در سطح کشور داراست.

کریمی فیروزجایی با اظهار نارضایتی از وضعیت موجود بازار مرکبات که عمده تولید باغداران در انبارها و سورتینگ قرار دارد افزود: ساماندهی مشکلات باغداران مرکبات نیازمند توجه جدی دولت است.

وی با یادآوری ضرورت رسیدگی به مشکلات باغداران خاطرنشان کرد: دولت باید با توسعه صادرات مرکبات از باغداران حمایت کند چراکه نجات باغداران از ورشکستگی خواسته بحق و منطقی است.

این مسئول پارلمانی با تاکید بر حمایت مجلس از تولیدکنندگان داخلی گفت: حمایت از تولیدکنندگان محصولات باغی و زراعی جزء اولویت های برنامه ریزی در مجلس شورای اسلامی است.