دلیل خاموشی برق افت فشار گاز مصرفی در نیروگاه ها
دلیل خاموشی برق افت فشار گاز مصرفی در نیروگاه ها
سکان نیوز:معاون امور عمرانی استاندار مازندران نسبت به آسیب‌های جدی افزایش مصرف برق و گاز و قطعی آن به واحدهای تولیدی و صنعتی هشدار داد و خواستار رعایت الگوی مصرف برای جلوگیری از خاموشی برق و قطع گاز به خصوص در واحدهای صنعتی شد.

به گزارش سکان نیوز/مهدی رازجویان روز سه‌شنبه در نشست ویدئو کنفرانسی با فرمانداران شهرستان های مازندران دلیل خاموشی برق را افت فشار گاز مصرفی در نیروگاه ها دانست و افزود: در حال حاضر بخش زیادی از سوخت نیروگاه ها از گاز تامین می شود و روند افزایشی مصرف با توجه به فصل سرما، گاز مورد نیاز نیروگاه ها را با افت فشار مواجه و تامین برق را دشوار می کند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۸ درصد از برق و ۷۵ درصد از گاز مازندران به مصارف خانگی می رسد و باید با صرفه جویی و مصرف بهینه میزان مصرف در شهرستان ها مدیریت شود تا با افت فشار گاز و قطعی برق مواجه نشویم.
معاون استاندار مازندران مدیریت در برق مصرفی معابر عمومی و بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهرها را یکی از راهکارها برای کاهش مصرف بیان کرد و از فرمانداران استان خواست تا نسبت به مدیریت مصارف در این اماکن توجه بیشتری داشته باشند.
رازجویان با اشاره به قرارگیری استان مازندران در موج سوم ویروس کرونا خاطرنشان کرد: بار روانی ناشی از شیوع ویروس کرونا و قرارگیری شست و شوی مکرر دستها در بین یکی از مهمترین بخش پروتکل های بهداشتی، افزایش مصرف آب را نیز به دنبال داشت.
وی افزود : با خاموشی برق، آب شرب و مصرفی شهروندان نیز قطع می شود و این روند فشار بر خانواده ها را در دوران همه گیری ویروس کرونا افزایش خواهد داد و در شرایط فعلی حاکم بر کشور و استان، راهی جز نهادینه کردن مدیریت مصرف انرژی نداریم.
وی با قدردانی از همراهی رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه نسبت به تاثیر گذاری رعایت پروتکل های بهداشتی در کاهش ابتلا به ویروس کرونا، از رسانه‌ها خواست تا صرفه جویی در مصرف برق و گاز را به مردم اطلاع رسانی کنند تا استان دچار خاموشی برق و افت فشار گاز نشود.
براساس آمار استان مازندران حدود ۲ میلیون مشترک برق در ۲ شرکت توزیع مازندران و غرب دارد که میانگین روزانه برق این مشترک خانگی و صنعتی در زمستان سنوات گذشته حدود ۸۰۰ مگاوات در روز بود که طبق گزارش رسمی این میزان به بیش از ۹۰۰ مگاوات در زمستان امسال رسید و در فصل تابستان تا سه برابر افزایش می یابد.

همچنین یک میلیون و ۱۰۰ هزار مازندرانی مشترک شرکت آب و فاضلاب هستند که به طور میانگین تا پیش از شیوع کرونا ۵۰ لیتر آب در روز مصرف می کردند که با شیوع ویروس کرونا و قرارگیری شست و شوی مکرر دست ها در زمره یکی از مهم ترین بخش پروتکل های بهداشتی این مصرف ۳۰ درصد بیشتر شد.
علاوه بر آن یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار و واحد تولیدی و صنعتی مشترک گاز در مازندران هستند که به طور میانگین روزانه ۳۰ تا ۳۴ میلیون متر مکعب گاز از سوی این مشترکان مصرف می شود.