دفن غیر اصولی زباله در سرعین/ مقابل تخریب محیط زیست کوتاه نمی آییم
دفن غیر اصولی زباله در سرعین/ مقابل تخریب محیط زیست کوتاه نمی آییم
سکان نیوز؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ما به هیچ وجه در مقابل آلودگی و تخریب محیط زیست کوتاه نمی آییم و سکوت نمی کنیم و به وظیفه قانونی خود عمل می کنیم.

سعید شهند اظهار کرد: در بحث پسماند، سازمان حفاظت محیط زیست ناظر اجرای قانون است. شیرابه دفن زباله اردبیل ساماندهی شده است و قدم به قدم به استانداردسازی نزدیک می‌شود.

وی با بیان اینکه به بحث نخاله های ساختمانی ورود پیدا کردیم، گفت: طرح ساماندهی از سوی شهرداری ارائه شده و در حال حاضر به دنبال صدور مجوز برای دفع نخاله های ساختمانی هستیم.

شهند وی با اشاره به محل دفن فعلی زباله در سرعین نیز، یادآور شد: محل دفن کنونی زباله مورد تائید محیط زیست نیست و محل مجوزدار به شهرداری ارائه شده است و طی جلسه هفته گذشته راه دسترسی بهسازی خواهد شد و محل فعلی تعطیل خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: فلسفه وجودی شهرک های صنعتی متمرکز بودن تمامی زیرساخت ها در یک محل است. در بحث شهرک صنعتی به جهت اینکه از پراکندگی صنایع ممانعت می کند، با رعایت ضوابط زیست محیطی با ایجاد آنها موافق هستیم.

وی با بیان اینکه اخیرا پساب تولیدی شهرک صنعتی شماره دو اردبیل غیر استاندارد شد، اخطار داده شد و به دادگاه معرفی شده و حکم محکومیت آن نیز آمده است، گفت: ما به هیچ وجه در مقابل آلودگی و تخریب محیط زیست کوتاه نمی آییم و سکوت نمی کنیم و به وظیفه قانونی خود عمل می کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه اطلس سیمای طبیعی تالاب های تحت مدیریت تدوین شده است، گفت: در حوزه تخلفات شکار و صید و عملکرد یگان حفاظت محیط زیست استان در 9 ماهه امسال در قالب 356 پرونده تخلف شکار و صید تشکیل شده و 30 قبضه سلاح غیرمجاز شکاری و 59 قبضه سلاح مجاز شکاری کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: در حوزه محیط زیست انسانی در 9 ماهه امسال از 690 مورد استعلام زیست محیطی که برای طرح های تولیدی، عمرانی و خدماتی از اداره کل محیط زیست استان شده به 615 مورد آن مجوز زیست محیطی صادر شده است، به طوری که 89 درصد استعلامات انجام یافته به صدور مجوز زیست محیطی منجر شده است.همچنین به 75 مورد به دلیل ناسازگاری با شرایط و ضوابط جواب مخالف داده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: در این مدت 7 طرح مشمول ارزیابی مسائل زیست محیطی پرونده داشتیم که از این تعداد 6 مورد شهرک های خصوصی، یک مورد چهار بانده کرده محور سرچم به اردبیل است که از این 7 مورد به 3 مورد پس از بررسی مجوز زیست محیطی صادر شده است.

به گفته وی 3 مورد ازین طرح ها نیز در حال مطالعه و بررسی و یک مورد که چهار بانده کردن محور سرچم به اردبیل است در حال تدوین توسط اداره کل راه و شهرسازی استان می باشد.