دستگاه‌های دولتی باید همچون بسیج نقش خودشان را در اتفاقات اخیر ایفا کنند
دستگاه‌های دولتی باید همچون بسیج نقش خودشان را در اتفاقات اخیر ایفا کنند
سکان؛ مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران بیان داشت؛ دستگاه‌های دولتی نیز باید همچون بسیج نقش خودشان را در اتفاقات اخیر ایفا کنند.

سعید کهن سال در جلسه هماهنگی برگزاری نهم دی، دهه بصیرت که در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، اظهار کرد: اعتقاد من این است که ما در حوزه‌های مختلف در بحث گرامیداشت ۹دی برنامه های متنوع داریم، اقدام عملی می تواند تن دشمنان را به لرزه بیندازد؛ دشمن در مقابل حق خواهی جمهوری اسلامی ایران زانو زده است چطور نمی توانیم اینها را بولد کنیم و با تمام توان در میدان باشیم.
وی افزود: چطور دشمن خباثتی می کند اما ما در شرایط مختلف خودمان مواضع سکوت بگیریم، با وجود اینکه تعدادی از ورزشکاران و … همه از برکات انقلاب بهره مند شدند اما در مقابل نظام ایستاده اند، امروز ما مدیون خون شهدا هستیم، هر چه داریم از برکت شهدا و ایثارگران است.
کهن سال یادآور شد: ما از فضای مجازی که امروز در دست دشمن است کم استفاده می‌کنیم آنها باتوجه به ابزار و هوش مصنوعی هر مطلبی را نشر می دهند و متاسفانه ما منفعل هستیم‌.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران ادامه داد: چرا صدا و سیما نباید به تبیین حقانیت ما بپردازد؟ کشته‌سازی را دشمن به گردن ما می اندازد و ما هم نمی آییم بگوییم که اینطور نیست، متاسفانه ما در درون جامعه مشکلاتی داریم، در پایگاه‌های بسیج برنامه‌های محله‌محور باید این روزها اوج کارشان باشد.
این مسئول با بیان اینکه دشمن روایتگری ناحق خودش را دارد و ما در روایت‌گری حق خودمان از آن‌ها عقب هستیم، عنوان کرد: یقین دارم که در دی ماه تمام نیروی خودشان را وارد میدان خواهند کرد پس ما باید کار اصلی خودمان را در دی ماه به منصه ظهور برسانیم که این ورود می تواند خیلی موثر باشد.
وی با بیان اینکه خیلی از گروه‌های جهادی که الان در خط مقدم هستند همه نگران هستند‌، برخی تبعیض‌ها و بی عدالتی‌ها همه را نگران کرده، گفت: چرا پای میدان نمی‌آییم دستگاه‌های دولتی نیز باید همچون بسیج نقش خودشان را در اغتشاشات ایفا کنند، بسیاری از پرسنل مجموعه دستگاه‌های اجرایی در اغتشاشات دستگیر شدند که آمارشان موجود است پس وظیفه ما هم هست که در میدان باشیم.
کهن سال با اشاره به برنامه ای که در بنیاد در حال اجراست، اذعان داشت: یادواره تصویری افلاکیون شهدا در تمام دستگاه‌های اجرایی با سخنرانی شهید‌، مداحی و تلاوت قرآن او انجام می شود، که نیاز به ساماندهی قرارگاه رسانه ای در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما داریم با وجود اینکه خیلی از امکانات رسانه ای در دستگاه‌ها در حال خاک خوردن است؛ تلاش برای ایجاد بستر برای جهاد تبیین یا کم داریم یا نداریم و این نقص کار ما است.