دستور سعید محمد برای مردم قشم/ معافیت بومیان از پرداخت عوارض ورود به جزیره
دستور سعید محمد برای مردم قشم/ معافیت بومیان از پرداخت عوارض ورود به جزیره
سکان نیوز؛ دستور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور برای معافیت عوارض تردد مردم قشم در اسکله لافت، محقق شد اما عوارض شرکت تعاونی گمرک ایران و شهرداری بندر پل همچنان پابرجاست.

سعید محمد در سفر 20 آبان‌ماه به  قشم برای معرفی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم، به صراحت بر حذف عوارض سازمان از بومیان تا پایان آبان ماه تاکید کرد   و در بیست و یکمین روز از آذرماه محقق شد البته نه برای همه ساکنان بلکه تنها برای افراد متولد قشم امکان‌پذیر شد.

سازمان منطقه آزاد قشم از متولدین قشم عوارض نمی‌گیرد/  منطقه آزاد قدم نخست به سمت مردم خوب برداشت

این مطلب از سوی افشار فتح‌الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان شد و در دستورالعملی که از سوی وی صادر شد، آمده است: متولدین شهرستان قشم در زمان تردد در دو اسکله لافت و پهل، نیازی به پرداخت عوارض مربوط به سهم سازمان منطقه آزاد قشم ندارند.

وی اظهار داشته است که این تصمیم پیرو تاکید سعید محمد، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از امروز (21 آذرماه) قابل اجرا است.

در دستورالعمل مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین می‌خوانیم: موضوع معافیت متولدین قشم از عوارض تردد خودرویی یکی از مطالبات ساکنان جزیره بود که پس از سال‌ها بالاخره با پیگیری‌های انجام شده و طی تشریفات قانونی به نتیجه رسید و متولدین قشم دیگر نیازی به پرداخت عوارض سازمان منطقه آزاد قشم در این مسیر ندارند.