در جهت گسترش خدمات الکترونیک باید تلاش کنیم
در جهت گسترش خدمات الکترونیک باید تلاش کنیم
سکان نیوز؛ سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز با اشاره به خدمات گسترده الکترونیکی سازمان و اجرای طرح مهم 3070 و همچنین استقرار نسخه الکترونیک، گفت: در جهت گسترش خدمات الکترونیک باید تلاش کنیم.

 ابوالحسن قورچیان در ابتدای این نشست بیان داشت : شرایط ویژه ای در کشور و در سطح جهان بوجود آمده و بیماری کرونا همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داده است . مدت زمان زیادی به خاطر گسترش این بیماری جلسات و نشست ها برگزار نشده است و امیدورایم هر چه زودتر این بیماری از بین رفته و فعالیت ها به روال عادی خویش برگردد .

وی افزود: در این مدت صدا و سیما بخش هایی از ایثارگری این عزیزان را به تصویر کشید ، اگر چه همه آن را نمی توان به تصویر کشید و آنچه شایسته این عزیزان بود مورد تقدیر قرار نگرفته اند. ما نیز به به منظور عرض خداقوت در بین همکاران بیمارستان فوق تخصصی البرز حضور یافتیم و از نزدیک شاهد بودیم که شرایط همانند جنگ و کارکنان این بخش با ایثارگری و از خود گذشتگی در حال ارائه خدمت هستند . برای تمامی عزیزانی که در ارائه خدمت به مردم جانشان را از دست دادند بخصوص جناب آقای دکتر مجید مجیدیان راد و سایر عزیزان بخش درمان که به افتخار شهادت نایل شدند ، از درگاه خداوند متعال علو درجات و برای تمامی کارکنان این حوزه خداوند اجر دنیوی و اخروی عطا فرماید .

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز همچنین اظهار داشت : مدیر کل سابق تامین اجتماعی استان البرز، در این سال ها زحمات و خدمات ارزنده برای مجموعه تامین اجتماعی کشیدند و تلاش های ایشان و همکاری و همراهی مجموعه مدیریت درمان، کانون های بازنشستگی و کارگری و سایر عزیزان باعث شد که همواره این اداره کل در ارزیابی ها جایگاه اول تا سوم را کسب نماید و لازم می دانم از طرف خویش و همکاران از زحمات و خدمات ایشان قدردانی نمایم . هر چند شیوع بیماری کرونا اجازه نداد در مراسمی به شایستگی از ایشان تقدیم نماییم و امدواریم با از بین رفت این بیماری بتوانیم در فرصتی مناسب از ایشان تشکر نمائیم .

قورچیان در بخش دیگری ازسخنان خویش بیان داشت : متناسب سازی حقوق بازنشستگان ، اقدامی بزرگ و مهمی بود که سالها آرزوی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی بوده است . علیرغم شرایط خاصی که در کشور وجود داشت مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با درایت این مساله را پیش بردند . اگرچه توقعات و انتظارت بیشتر از این اقدمات می باشد ولیکن گامی خوبی برداشته شده است و امیدواریم در سال های بعد با همدلی و همکاران همه اقدمات شایسته ای صورت گیرد .

قورچیان با اشاره به اقدامات انجام شده در این خصوص خاطر نشان کرد : با پیگیری های مدیریت درمان و این اداره کل و سایر عزیزان، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص واگذاری ساختمان به اداره کل، مدیریت درمان و اسناد پزشکی موافقت نمودند و این اقدام بسیار خوبی است که اداره کل، مدیریت درمان و اسناد پزشکی به صورت متمرکز و در فضایی مناسب استقرار یابند . همچنین پیشنهاد ایجاد یک مرکز فرهنگی و ورزشی به منظور بهره مندی همکاران در نظر می باشد . در طی سالیان گذشته باغی متعلق به سازمان تامین اجتماعی در ابتدای جاده چالوس قرار داشت که بدون استفاده بود و پیگیری و مساعدت هایی که از سوی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی انجام گرفت در مدت زمان کوتاهی فضای بسیار آرام، دلنشین و مطلوبی به منظور بهره مندی همکاران و خانواده هایشان ایجاد و در هفته گذشته نیز به حضور مدیر عامل سازمان مورد بهره برداری قرار گرفت. در خصوص شعبه سه کرج و زمینی که در نظر است ، دستورات مساعدی صادر و امیدواریم هر چه زودتر هم به نتیجه برسد و شعبه سه کرج نیز صاحب ساختمانی مناسب گردد.

وی با اشاره به خدمات گسترده الکترونیکی سازمان و اجرای طرح مهم 3070 و همچنین استقرار نسخه الکترونیک اظهار داشت: طرح نسخه الکترونیک و طرح 3070 اقدامات بسیار بزرگ و ارزنده ای هستند که اجرای آنها نیاز به شهامت و جسارتی داشت که توسط مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی برداشته شد . تمامی مدیران و کارکنان در بدنه سازمان و همچنین در استان ها لازم است از این طرح های مهم و ملی حمایت کنند هم اکنون علاوه بر اینکه نسخه الکترونیک در حال اجرا می باشد، 20 خدمت در حال ارائه خدمات الکترونیک بوده و انشاء الله تا بهمن ماه شاهد تحقق 10 خدمت الکترونیک دیگر نیز خواهیم بود . همه ما وظیفه داریم در جهت گسترش این خدمات الکترونیک قدم برداریم و آموزش طرح 3070 پیشنهاد بسیار خوبی که از سوی کانون های بازنشستگی استان مطرح می شود .

همچنین سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز در این جلسه در خصوص لینک با سازمان ثبت احوال و رفع مشکل افراد تحت تکفل و همچنین رفع مشکل قطع شدن حقوق بازماندگان و برقراری مستمری در کمتر از یک هفته و همچنین قوانین مربوط به مستمری های بعد از طلاق نیز توضیحاتی ارائه نمودند .