در اجرای سیستم ارجاع داخلی، بیمارستان تامین اجتماعی سنندج بالاتر از میانگین کشوری
در اجرای سیستم ارجاع داخلی، بیمارستان تامین اجتماعی سنندج بالاتر از میانگین کشوری
سکان نیوز؛ رئیس بیمارستان تامین اجتماعی سنندج گفت: در حال حاضر بیش از 50درصد مراجعین بیمارستان سنندج از نظام ارجاع داخلی ویزیت می شوند.

دکتر افشین احمدی اظهار داشت: در راستای تکریم مراجعین و جلوگیری از ازدحام بیماران و همچنین استانداردسازی خدمات درمانی، بیمارستان تامین اجتماعی سنندج با اجرای این طرح توانسته است به ساماندهی صحیح دسترسی بیمه‌شدگان به خدمات تخصصی کمک نماید.
وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح تغییر اساسی در روند نوبت دهی غیر ضروری پزشکان متخصص و ایجاد سیستم جایگزین و اثر بخش متناسب با نیاز های درمانی آنها و متناسب با جامعه تحت پوشش استان است، تصریح کرد: در این سیستم بیماران ابتدا به پزشکان عمومی مراجعه نموده و درصورت نیاز به خدمات تخصصی توسط ایشان از طریق سیستم به پزشکان متخصص مجموعه ارجاع می شوند و بدین ترتیب بیماران سریعا توسط متخصص ویزیت شده و اقدامات انجام شده توسط متخصص، از طریق سیستم به پزشک اولیه بازخورد داده شده و در پرونده بیمار ثبت می شود.
وی گفت: یکی از مشکلات موجود مراجعه‌های غیرضروری به پزشک متخصص و نارضایتی مردم برای دریافت نوبت است که در این طرح ضمن حل مشکلات موجود، هزینه‌های بیماران ناشی از مراجعه به پزشک متخصص نیز کاهش خواهد یافت.
رئیس بیمارستان تامین اجتماعی سنندج ابراز داشت: با استمرار طرح نظام ارجاع داخلی و تشکیل پرونده الکترونیکی بیماران، گام مهمی در شناسایی و کنترل بیماری‌های مزمن مانند فشارخون و دیابت نیز برداشته می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر بیش از 50درصد مراجعین بیمارستان سنندج از این طریق ویزیت می شوند که این میزان بسیار بالاتر از میانگین کشوری است و البته در صورت رفع مشکلات سیستم HIS می توان این در صد را افزایش داد.