دریافت خدمات 30 گانه نیاز به مراجعه حضوری نیست
دریافت خدمات 30 گانه نیاز به مراجعه حضوری نیست
سکان نیوز؛ مدیر کل تامین اجتماعی کردستان گفت: 30 نوع خدمت سازمان تامین اجتماعی تا پایان بهمن ماه غیرحضوری و الکترونیکی می شود.

سید صلاح قریشی در هفتمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت و با اشاره به ضرورت توسعه خدمات غیرحضوری در شرایط شیوع کرونا جهت حفظ سلامتی ارباب رجوع و مراجعین بیان داشت: شرایط حاکم بر جامعه با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم اجرای سیاست های دولت در راستای توسعه خدمات غیرحضوری سازمان را بر آن داشت تا خدمات الکترونیکی خود را برای آرامش و رفاه شرکای اجتماعی و جلوگیری از شیوع کرونا توسعه و گسترش دهد که اجرای طرح 3070 نیز به همین منظور اجرایی شده است و بر اساس آن سازمان 30 نوع خدمت خود را تا پایان بهمن ماه غیرحضوری و الکترونیکی می کند.
وی با تاکید بر اهمیت اجرای بهینه و به موقع طرح های معرفی شده و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مراجعین و جامعه بیمه شدگان سازمان، نقش شبکه های اجتماعی ادارات و کانال های اطلاع رسانی آنان را بسیار اثرگذار و تعیین‌کننده دانست و گفت: اطلاع رسانی مستمر و جامع، به منظور شناساندن طرح و ترغیب مراجعه کنندگان به استفاده از سامانه خدمات غیرحضوری سازمان، لازمه موفقیت این طرح خواهد بود.
قریشی اضافه کرد: بر همین اساس 30 خدمت مهم و پرمخاطب تامین اجتماعی استان کردستان از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir قابل ‌ارائه است.
مدیر کل تامین اجتماعی کردستان با بیان این‌که مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی به شماره 1420 نیز آماده ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به مردم است، خاطرنشان کرد: تمام این زیرساخت‌ها به ‌منظور حفظ سلامتی مردم و مخاطبان تامین اجتماعی آماده شده و دیگر برای دریافت خدمات 30 گانه نیاز به مراجعه حضوری نیست.
این مقام مسئول تاکید کرد: کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی می‌توانند بدون خروج از منزل و محل کار، هم از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir و هم از طریق سامانه تلفنی 1420 تمام درخواست‌های خود را از تامین اجتماعی به ثبت برسانند و پیگیری کنند.