درخشش علیرضا فیروزجا در بین بهترین‌های شطرنج جهان
درخشش علیرضا فیروزجا در بین بهترین‌های شطرنج جهان
سکان نیوز:علیرضا فیروزجا و اسامی ۷ شطرنج باز برای رقابت ۲۵۰ هزار دلاری در مسابقات سوپرتورنمنت کارلسن معرفی شدند.

به گزارش سکان نیوز/ مگنوس کارلسن، قهرمان نامدار شطرنج جهان با توجه به شیوع کرونا و استقبال پیش از حد شطرنج بازان و مردم به رقابت‌های شطرنج آنلاین، تصمیم گرفت که یک سوپرتورنمنت راه‌اندازی کند. او از هفت بازیکن برتر جهان که با او در رقابت هستند دعوت کرده تا چالش جدیدی با هم داشته باشد. این رقابت دو هفته به طول خواهد انجامید و مجموع جوایز آن ۲۵۰ هزار دلار خواهد بود.

این رویداد آنلاین ۸ نفره از ۱۸ آوریل (سی ام فروردین ماه) آغاز خواهد شد. به اعتقاد بسیاری از شطرنج‌بازان این رقابت آنلاین خلا لغو بسیاری از مسابقات مهم و کیفیت‌دار را پرخواهد کرد. هم‌چنین به هواداران شطرنج این امکان داده می‌شود که هر روز به تماشای بهترین بازیکنان جهان بنشینند. قرار است این مسابقات به صورت زنده از طریق سایت chess۲۴ پخش شود. هم‌چنین  این مسابقات به ۹ زبان زنده دنیا تفسیر خواهد شد.
نام هشت شطرنج‌باز این رقابت‌ها مشخص شده است که به شرح زیر است:

۱- مگنوس کالرسن، قهرمان شطرنج جهان که خود میزبان این رقابت‌هاست با ریتینگ کلاسیک ۲۸۶۳ و ۲۹ سال سن در این رقابت ها حضور دارد.

۲- فابیانو کاروانا آمریکایی دیگر شطرنج بازی که در رقابت‌های کلاسیک با کارلسن رقابت تنگاتنگی دارد و با ریتینگ کلاسیک ۲۸۳۵ و ۲۷ سال سن در رده دوم جهان در بخش کلاسیک قرار گرفته و در این مسابقات به رقابت می‌پردازد.

۳- دینگ لیرن چینی که با ریتینگ ۲۷۹۱ و ۲۷ سال سن در رده سوم جهان در بخش کلاسیک حضور دارد در این مسابقات دست به مهره خواهد شد.

۴- یان نپومنیاختچی شطرنج باز ۲۹ ساله روسی که با ریتینگ کلاسیک ۲۷۸۴ در رده چهارم جهان قرار دارد هم در این مسابقات به رقابت می‌پردازد.

۵- ماکسیم واشیه لاگراو فرانسوی هم به این مسابقات دعوت شده است. او با ۲۹ سال و ریتینگ ۲۷۷۸ نفر پنجم جهان در بخش کلاسیک است که در این رقابت حضور دارد.

۶- آنیش گیری هلندی با سن ۲۵ سال و با ریتینگ  ۲۷۶۴ در رده دهم جهان، دیگر شطرنج بازی است که به رقابت‌های ۲۵۰ هزار دلاری دعوت شده است.

۷- هیکارو ناکامورا با ۳۲ سال سن و با ریتینگ  ۲۷۳۶ در رده ۱۸ جهان قرار دارد و در این مسابقات شرکت می کند.

۸- علیرضا فیروزجا ۱۶ ساله دیگر شطرنج بازی است که باریتینگ ۲۷۲۸ در رده ۲۱ جهان قرار دارد و به مسابقات سوپرتورنمت دعوت شده است.

بنابراین ۵ نفر اول جهان در بخش کلاسیک در این رقابت حضور دارند که می‌تواند این رقابت‌ها را بسیار جذاب کند. نفر اول این دیدار ۷۰ هزار دلار برنده خواهد شد. هم‌چنین نفر دوم می تواند ۴۵ هزار دلاری را برنده شود.  در این رقابت برای تمامی شطرنج بازان جوایزی در نظر گرفته شده به طوری که نفر آخر این دیدارها هم ۱۵ هزار دلار برنده خواهد شد.

  • نویسنده : نجفی