دبیرکل سازمان ملل به ترامپ: اکنون وقت کار و همبستگی برای مقابله با پاندمی کورناست
دبیرکل سازمان ملل به ترامپ: اکنون وقت کار و همبستگی برای مقابله با پاندمی کورناست
سکان نیوز:دبیرکل سازمان ملل در واکنش به اقدام دونالد ترامپ برای قطع تامین مالی سازمان بهداشت جهانی گفت، اکنون وقت کار و همبستگی برای مقابله با پاندمی کورناست.

به گزارش سکان نیوز/به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در واکنش به این اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در توییتر بر لزوم فرهنگ کار و تلاش موسسات و همبستگی با یکدیگر برای مقابله جهانی با کووید – ۱۹ تاکید کرد.

گوترش بعد از اینکه دونالد ترامپ تامین مالی این سازمان را در اعتراض به نوع تعامل این نهاد با اپیدمی کرونا ویروس قطع کرد، گفت: اکنون زمان مناسبی برای کاهش منابع مالی سازمان بهداشت جهانی نیست.

دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: اکنون زمان مناسبی برای کاهش منابع مالی عملیات سازمان بهداشت جهانی یا هر سازمان انسان‌دوستانه دیگر در مقابله با ویروس کرونا نیست.

او خاطرنشان کرد،‌ اکنون زمان وحدت است و جامعه جهانی باید با هم برای توقف ویروس و تبعات نابود کننده آن همبستگی داشته باشد.

رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر در جریان کنفرانس خبری روزانه‌اش در کاخ سفید درباره اپیدمی ویروس کرونا گفت: “به دولت دستور داده‌ام بودجه سازمان بهداشت جهانی را متوقف کند تا ارزیابی درباره نقش این سازمان در سوءمدیریت شدید شیوع ویروس کرونا و سرپوش گذاشتن بر این شیوع کامل شود.”

او مدعی شد: “سازمان بهداشت جهانی در انجام وظایف اولیه‌اش موفق نبوده و باید پاسخگو باشد.”

آمریکا هم اکنون بزرگترین مرکز شیوع ویروس کرونا در جهان است به طوری که آمار مبتلایان در آن تقریبا به ۵۹۳ هزار تن می‌رسد و بیش از ۲۵ هزار تن هم جان خود را در این کشور در اثر عوارض ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

  • نویسنده : نجفی