خط قرمز ما عمل به تعهد مان است/ظرفيت هاي منابع مالياتي مشخص شود
خط قرمز ما عمل به تعهد مان است/ظرفيت هاي منابع مالياتي مشخص شود
سکان نیوز؛ معاون رئيس جمهور با اشاره به نقش استان ها در تحقق درآمد مالياتي، خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه استان ها منابع را در اختيار دارند در سال آينده چه در بحث درآمد و چه مصارف با درنظر گرفتن مشوق هايي در اين باره بايد پاسخگو باشند.

يازدهمين جلسه ستاد تهيه و تدوين لايحه بودجه سال ۱۴۰۱ كل كشور، با حضور رئيس سازمان برنامه و بودجه، اعضاي ستاد، مشاورين و رؤساي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ ها با موضوع ظرفيت هاي منابع مالياتي برگزار شد.
دكتر سيد مسعود ميركاظمي با بيان اينكه اجزاي درآمد مالياتي بايد مشخص شود، تصريح كرد: براي مشخص شدن اجزاي درآمد مالياتي مطالعه ده ساله و كار كارشناسي علمي و دقيق صورت گيرد تا جمع بندي مشخص و قابل قبولي بدست آيد.
وي با اشاره به اينكه ظرفيت هاي منابع مالياتي مشخص شود، تصريح كرد: وقتي يك جزئي ازمنابع دريافت مالياتي، درآمد كافي داشته است ساير اجزاء به فراموشي سپرده شده است. همانطور كه درگذشته نفت جزئي از ماليات بود ساير اجزاء فراموش شده بود و وقتي قيمت نفت افزايش پيدا مي كرد در آمد مالياتي نيز افزايش پيدا مي كرد. هم اكنون نيز بدليل كسب درآمد از ماليات بر ارزش افزوده ساير اجزاء درآمد ماليات مغفول مانده است.
معاون رئيس جمهور با اشاره به نقش استان ها در تحقق درآمد مالياتي، خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه استان ها منابع را در اختيار دارند در سال آينده چه در بحث درآمد و چه مصارف با درنظر گرفتن مشوق هايي در اين باره بايد پاسخگو باشند.
وي افزود استان ها مسئوليت و نظارت جدي درباره پروژه هاي استاني و ملي و سياست هاي كلان داشته باشند و طبق قانون هر تعهدي نيز در نظر گرفته شود پايبند خواهيم بود و خط قرمز ما عمل به تعهدمان است.
رييس سازمان برنامه و بودجه گفت: از زحمات اعضاي ستاد بودجه و كارگروه ها و رؤساي استان ها درباره تنظيم بودجه ۱۴۰۱ قدرداني مي شود، بايد قوي تر، با نگاه علمي و دقيق، بيش از گذشته و با سرعت زياد كارها دنبال شود.
گفتني است: در جلسه ستاد بودجه، اعضاي ستاد، مشاورين و رؤساي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ ها نظرات كارشناسي خود را درباره ظرفيت هاي منابع مالياتي مطرح كردند.