خضریان؛ زنگنه سالانه ۸ میلیارد دلار به کشور ضرر می زند
خضریان؛ زنگنه سالانه ۸ میلیارد دلار به کشور ضرر می زند
سکان نیوز؛ نماینده مردم تهران در مجلس گفت: عملکرد 7 ساله زنگنه در وزارت نفت درامد سالیانه به صورت جمعی ۸ میلیارد دلار به کشور ضرر و خسارت وارد می‌گردد.

علی خضریان در گفت و گویی اظهار داشت: با گذشت ۷ سال از وزارت جناب زنگنه و علیرغم انجام مطالعات جامع و وجود برنامه تولید و توسعه از میادین مشترک فرزاد A و B و همچنین فاز ۱۱ پارس جنوبی که در دولت‌های گذشته انجام شده بود نه تنها هیچ اقدام مؤثری جهت توسعه و تولید از این میادین مشترک انجام نشده، بلکه قراردادها و تفاهمنامه های منعقد شده با پیمانکار داخلی نیز فسخ گردیده است.

وی با اشاره به طرح توسعه جامع (MDP) دو میدان فرزاد A و B عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب تولید گاز برای این میادین درنظر گرفته شده بود که با احتساب بهای صادراتی حداقل ۲۲ سنت در قبال هر مترمکعب، سالیانه بیش از ۴ میلیارد دلار و همین مقدار از درامد سالیانه فاز ۱۱ پارس جنوبی و به صورت جمعی ۸ میلیارد دلار به کشور ضرر و خسارت وارد می‌گردد.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان با تاکید بر پیگیری حقوق ملت توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این مبالغ رقم کمی نیست و از سرجمع کل بودجه یکسال کشور در شرایط فعلی بیشتر است و ما از محاکمه متخلفین و اهمال کنندگان در حق بیت‌المال و انفال کوتاه نخواهیم آمد. در صورت لزوم پیگیری‌های قضایی را نیز آغاز خواهیم کرد و به ملت شریف ایران این قول را می‌دهیم که تا آخر پیگیر حقوق از دست رفته آنان خواهیم بود.

  • منبع خبر : فارس