خسارت 220 ميلياردی سيل به شبكه توزيع برق خراسان رضوي
خسارت 220 ميلياردی سيل به شبكه توزيع برق خراسان رضوي
سکان نیوز :سيد مجيد اسفرايني گفت در پي وقوع بارش هاي فروردين ماه و جاري شدن سيلاب، حدود 22 ميليارد تومان به تاسيسات و شبكه هاي توزيع برق استان خراسان رضوي خسارت وارد شده است که اميدواريم بتوانيم با استفاده از اعتبارات عمراني، تمامي شبكه هاي آسيب ديده از سيل، بازسازي و مقاوم سازي كامل شود.

به گزارش سکان نیوز به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان خراسان رضوي، سيد مجيد اسفرايني با اشاره به اينكه در پي وقوع بارش هاي فروردين ماه و جاري شدن سيلاب در برخي مناطق استان قطعي برق و خساراتي در شبكه توزيع برق استان رخ داد، اظهاركرد: با توجه به اخطاريه هاي هواشناسي همكاران مجموعه ما در آماده باش كامل بودند و تا حد امكان پيش بيني هاي لازم صورت گرفته بود.
وي با بيان اينكه پس از وقوع سيل و قطع برق در بعضي مناطق با برنامه ريزي و بسيج نيروها و امكانات در حداقل زمان ممكن خاموشي ها با استفاده از روش هاي فني و عملياتي از جمله مانور شبكه و تغيير جهت تغذيه خطوط برق ظرف چند ساعت برطرف شد، افزود: به علت مسدود شدن راه و عدم امكان تردد گروه هاي عملياتي كار با مشكلات بيشتري همراه بود به طوري كه همكاران مجبور شدند پياده و يا با كمك ماشين آلات سنگين راهداري از مسيلها جهت تعميرات شبكه برق عبور كنند.
اسفرايني ادامه داد: در مناطقي كه به علت شدت خسارات و سيل بردگي تاسيسات، ترانسفورماتورها و شبكه هاي توزيع، امكان وصل سريع جريان برق وجود نداشت با استفاده از مولدهاي اضطراري موقتاً برق مشتركين تامين شد.
رئيس گروه مديريت بحران و پدافند غير عامل شركت توزيع نيروي برق خراسان رضوي گفت: يكي از اولويت هاي ما در انجام اين عمليات سخت و سنگين حفظ جان و سلامتي پرسنل بود كه با نظارت و رعايت دستورالعمل هاي ايمني خوشبختانه هيچگونه حادثه اي نداشتيم.
وي تصريح كرد: بررسي ها و ارزيابي هاي اوليه نشان مي دهد متاسفانه در اين سيل حدود 22 ميليارد تومان به تاسيسات و شبكه هاي توزيع برق استان خسارت وارد شده كه مكاتبات لازم در اين خصوص با مقامات استان انجام شده است و اميدواريم بتوانيم با استفاده از اعتبارات عمراني، تمامي شبكه هاي آسيب ديده از سيل، بازسازي و مقاوم سازي كامل شود.

  • نویسنده : نجفی