خروج نيمي از نيروگاه هاي برق آبي از مدار توليد/روزهاي بسيار گرمي پيش رو داريم
خروج نيمي از نيروگاه هاي برق آبي از مدار توليد/روزهاي بسيار گرمي پيش رو داريم
سکان نیوز؛ سخنگوی صنعت برق خروج نيمي از نيروگاه هاي برق آبي از مدار توليد را براي شبكه برق بسيار سنگين توصيف كرد و افزود: جبران اين ميزان كمبود برق تنها با صرفه جويي امكان پذير است.

مصطفي رجبي مشهدي با حضور در برنامه صبح بخير ايران شبكه يك سيما با تقدير از همه مشتركان كشور، صنايع، كشاورزان و مراكز مجاز استخراج رمز ارز كه در اين دوره سخت با خاموش كردن دستگاه هاي خود، صنعت برق را ياري كرده اند، در خصوص مراكز غيرمجاز استخراج رمز ارز اظهارداشت: برق مراكز يا مكان هايي كه از به صورت غيرمجاز به استخراج رمزارز مشغول هستند، هرجا كه باشند پس از كشف و ضبط، قطع خواهد شد.

سخنگوي صنعت برق با بيان اين كه تاكنون نزديك به 200 هزار دستگاه استخراج رمزارز از مراكز غيرمجاز با همكاري نيروي انتظامي و قوه قضاييه، كشف و ضبط شده است، گفت: اين تعداد دستگاه استخراج كشف شده بيش از 570 مگاوات برق مصرف مي كردند كه براي توليد اين ميزان برق و رساندن آن به محل مصرف بايد نيروگاهي به بزرگي 750 مگاوات احداث شود.

رجبي مشهدي همچنين با اشاره به حادثه اي كه هفته پيش در پست تهران پارس رخ داد، احتمال خرابكاري را در اين پست رد كرد وافزود: تاكنون هيچ گزارشي در اين خصوص وجود نداشته است.
وي ياداور شد: خوشبختانه پيش بيني هاي لازم براي جلوگيري و مقابله از حملات سايبري نيز صورت گرفته است.
سخنگوي صنعت برق با بيان اين كه در دولت تدبير و اميد بايد 25 هزار مگاوات نيروگاه احداث مي شد، ياداور شد: از اين ميان تاكنون 10 هزار و 800 مگاوات نيروگاه احداث شده است اما در صورتي موانع ناشي از محدوديت هاي اعتباري و بودجه اي كشور و تحريم هاي بين المللي وجود نداشت، 15 هزار مگاوات ديگر نيز به موقع ساخته و احداث شده بود.
رجبي مشهدي در عين حال خاطرنشان كرد: خوشبختانه 10 هزار و 800 مگاوات نيروگاه احداث شده ، از محل تبديل نيروگاه هاي گازي به سكيل تركيبي به ظرفيت كشور اضافه شده اند كه هيچ سوختي را مصرف نمي كنند.
وي درباره افزايش ظرفيت نيروگاه هاي تجديد پذير نيز گفت: در حال حاضر نزديك به يكهزار مگاوات نيروگاه تجديد پذير در كشور وجود دارد اما با توجه به منابع و راهكارهاي ديده شده در قانون بودجه امسال، پتانسيل افزايش اين ميزان به 2 هزار مگاوات وجود دارد.
وي در خصوص راهكارهاي صرفه جويي در بخش هاي تجاري نيز گفت: برخي از مراكز تجاري مانند لوسترفروشي ها، تابلوهاي تبليغاتي، نماهاي ساختمان ها و… مي توانند با خاموش كردن روشنايي هاي اضافه درخود باعث صرفه جويي بسياري در مصرف برق شوند.
رجبي مشهدي خروج نيمي از نيروگاه هاي برق آبي از مدار توليد را براي شبكه برق بسيار سنگين توصيف كرد و افزود: جبران اين ميزان كمبود برق تنها با صرفه جويي امكان پذير است.