حمایت 390 میلیاردی بانک کشاورزی از کارخانه قند مروارید میلاد
حمایت 390 میلیاردی بانک کشاورزی از کارخانه قند مروارید میلاد
سکان نیوز؛ کارخانه قند مروارید در حال حاضرتوان دریافت و مصرف روزانه 5000 تن چغندر قند را دارد و تأثیر به سزایی در توسعه روز افزون کشاورزی ، اشتغال زائی چشم گیر نیروی انسانی و اشتغال غیر مستقیم است.

کارخانه قند مروارید میلاد مهاباد با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در آذربایجان غربی ، بزرگ ترین کارخانه تولید قندوشکر درشمال غرب کشور است که در 20 کیلومتری مهاباد روستای کوسه کهریز در منطقه حاصل خیز ساحل دریاچه ارومیه واقع شده است که با حمایت 390 میلیارد ریالی بانک کشاورزی در زمینی به مساحت 30 هکتار بنا شده است و به تولید قند وشکر ،تفاله چغندر قند و ملاس می پردازد .

به گزارش روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، این کارخانه در حال حاضرتوان دریافت و مصرف روزانه 5000 تن چغندر قند را دارد و تأثیر به سزایی در توسعه روز افزون کشاورزی ، اشتغال زائی چشم گیر نیروی انسانی و اشتغال غیر مستقیم در بخش حمل و نقل، تجارت و کسب و کار منطقه بر جای گذاشته است .هم چنین زمینه اشتغال را برای 450 نفر به صورت مستقیم و 2000نفر به صورت فصلی در منطقه فراهم کرده است.

این گزارش می افزاید:هم اکنون پنج کارخانه قند در استان آذربایجان‌غربی وجود دارد که یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول چغندر قند معادل ۳۶ درصد تولید این محصول در کشور را فرآوری می‌کنند.