حمایت علنی «سران تجزیه طلب» سندی واضح بر طراحی یک سناریو
حمایت علنی «سران تجزیه طلب» سندی واضح بر طراحی یک سناریو
سکان نیوز؛ شعارهای تند آشوبگران علیه نهادهای قانونی و رسمی کشور خیلی زود نیت واقعی آن‌ها را آشکار ساخت و حمایت علنی تجزیه طلب‌ها و دولت‌های غربی نیز سند واضحی بر طراحی سناریو علیه انقلاب است.

عقیل امامی تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی در یادداشتی نوشت: فتنه ترکیبی اعتراضات خیابانی اخیر در برخی شهرها که در پی مرگ یک شهروند در یکی از مراکز پلیس شروع شد، با شعارهای تند آشوبگران علیه نهادهای قانونی و رسمی کشور خیلی زود نیت واقعی آنان را آشکار ساخت و حمایت علنی سران تجزیه طلب و مخالف نظام و دولت‌های غربی از آشوب طلبان، سند واضحی بر طراحی و سناریوی نوشته شده علیه انقلاب اسلامی در این برهه حساس است.

واقعیت آن است اقدام هماهنگ برخی چهره‌های شاخص سیاسی، هنری و ورزشی در حمایت از آشوب‌ها و تحریک معترضان حاضر در خیابان‌ها به تخریب گسترده اموال عمومی تحت لوای اعتراض به مرگ شهروند ایرانی نه تنها ابراز همدردی معمولی نیست که اقدامی عامدانه و ضد امنیتی با طراحی سرویس‌های بیگانه است و چشم پوشی از نقش آفرینی مؤثر عناصر دخیل در این غائله تبعات زیانباری در پی خواهد داشت.

انتشار بیانیه وزارت اطلاعات با تشریح برخی اقدامات سازمان یافته ضد امنیتی دشمنان در این ماجرا بیانگر پیچیدگی ابعاد پروژه اجراشده و شیوه‌های ترکیبی آن باهدف براندازی نظام و انقلاب اسلامی است که به لطف خداوند سبحان و حضور حماسی و هوشمندانه میلیونی مردم مؤمن کشورمان درصحنه دفاع جانانه از دستاوردهای درخشان انقلاب، ناکام ماند.

بی گمان در اجرای این پروژه خیانت بار و خسارت آفرین که هدف عمده آن درگیر کردن همزمان کشور با آشوب‌های گسترده خیابانی و آسیب رسانی به زیرساخت‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و نیز به خیال خام دشمنان به چالش کشیدن مشروعیت سیاسی نظام بوده و هست، بهره گیری از تاکتیک جنگ نرم در بستر فضای مجازی و بکارگیری چهره‌های سرشناس از طیف‌های مختلف اجتماعی برای بازتاب وسیع اعتراضات و ناآرامی‌ها در دستور کار قرار گرفت.

پرواضح است هیچ نظام سیاسی در دنیا حتی کشورهای غربی حامی اغتشاشگران اجازه نمی‌دهد که عناصری از بین چهره‌های سرشناس و فعال در ساختارهای رسمی کشور تحت لوای آزادی دست به تحرکات و اقدامات براندازانه بزنند و از این رو مماشات با خائنان و وطن فروشان در هر جایگاه اجتماعی و طیف سیاسی بلاوجه و فاقد شروط عقلی است.

از سوی دیگر کشورمان که در شرایط سخت تحریمی و فشار حداکثری مظهر استکبار قرار دارد از حیث امنیت و اقتدار در مقایسه با تمام کشورهای غربی چند گام جلو است و تمامی طرح‌های اجراشده اضلاع شیطانی برای مهار و کنترل آن با شکست مواجه شد و تنها امید آنها ثمردهی پروژه‌هایی از این دست است که البته با تدابیر داهیانه رهبر فرزانه انقلاب، مراجع دینی و هوشمندی سیاسی مردم ناکام خواهد ماند.

نکته اساسی اما در این ماجرا چگونگی مواجه حامیان و وفاداران نظام و انقلاب با فتنه طراحی شده است که برای رصد دقیق و تبارشناسی آن بازخوانی تحولات حوزه فرهنگی و سیاسی کشور در یک دهه اخیر بویژه وادادگی‌های پیوسته در مقابل سیاست‌ها و رفتارهای هنجارشکنانه در این حوزه اهمیت راهبردی دارد. بی تردید تبیین درست حوادث پرشمار و وقایع مقاطع حساس آن همراه با رونمایی عالمانه از چالش‌های بنیادی و رویکرد حل المسائلی و جهادی به مشکلات موجود می‌تواند چشم انداز روشنی از نوع مواجهه با حجم گسترده تنگناهای لاینحل را نمایان سازد.

به هر روی با توجه به استمرار دشمنی‌های استکبار با نظام اسلامی در هر عصر و زمانی که ناشی از روح سازش ناپذیری نهضت خروشان خمینی در برابر قدرت‌های جائر و نگاه استوار و حکیمانه رهبر معظم انقلاب به مانایی و پیشرفت اساسی آرمان‌های رفیع حکمرانی مبتنی بر انگاره‌های دینی است، باید با افزایش هوشیاری و پردازش دقیق مؤلفه‌های عزت آفرین در این عرصه، اعتلای تلاش‌های در حال انجام برای دست یازی به قله‌های پیشرفت و شکوفایی نظام اسلامی و پیروزی جبهه ایمان بر خصم زبون را شتاب بخشید.