حماسه مانا
حماسه مانا
سکان نیوز؛ رئیس دفتر مجمع نمایندگان مازندران گفت؛ حماسه ۹ دیماه سال ۸۸ به واسطه تاثیرگذاری عمیق بر تحولات کشور و مواجهه با کید دشمنان، در شمار برجسته ترین حماسه ها در کشور شده است.

عقیل امامی در یادداشتی نوشت؛ تاریخ خون رنگ انقلاب اسلامی ایران مشحون از حوادث و رویدادهای تلخ و شیرین است که حماسه نهم دیماه سال ۸۸ بواسطه تأثیرگذاری عمیق آن بر تحولات کشور و مواجهه با کید دشمنان غدار در شمار برجسته‌ترین آن به حساب می‌آید.

انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم در سال ۸۸ که به گواه تاریخ جزو درخشان‌ترین مقطع انقلاب از حیث مشارکت ۸۶ درصدی مردم در پای صندوقهای رأی محسوب می‌شود، به دلیل محقق نشدن پیش بینی عناصر سیاسی مخالف جریان رئیس جمهور منتخب به چالش جدی برای همسویی عناصر سیاسی زیاده خواه و قانون گریز داخلی با همپالکی های بیرونی نظام برای عقده گشایی و اجرای حرکت‌های براندازانه تبدیل شد و از این رو جماعت ناصالح، کشور را به صحنه هرج و مرج سیاسی و آشوب‌های خیابانی مبدل ساخته و در همگرایی با وزارت خارجه آمریکا، رژیم صهیونیستی و شبکه‌های خبری معاند به مدت ۸ ماه تصاویر آشفته و ناآرام از فضای ایران اسلامی به دنیا مخابره کردند.

این جماعت رسوای سیاسی که همچنان از آرامش کشور در رنج هستند، با عدم تمکین به رویه‌های قانونی در سال ۸۸ تعهد خود به الزامات قانونی مربوط به انتخابات را نادیده انگاشته و با خیره سری تمام به اغتشاش و آشوب‌های خیابانی روی آورده تا جایی که در عاشورای حسینی، به کف و سوت زنی پرداخته و همزمان ندای مظلومیت سر می‌دادند.

مدعیان دروغین قانونگرایی که به هیچیک از مفاد قانون انتخابات و مسیرهای قانونی پیش بینی شده در قانون برای اعتراض به نتیجه انتخابات وقعی ننهاده‌اند، در حالی بر خواسته غیر قانونی ابطال آن اصرار می‌ورزیدند که هیچ سندی برای اثبات ادعای واهی خود به مراجع مسئول ارائه نکردند.

مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران عزیز که در تمامی میادین حضوری هشیارانه دارند، در پی خیز برداشتن آشوبگران خیابانی برای عبور از خط قرمز نظام و توهین آشکار آنان به ساحت امام امت و رهبری عظیم الشان در حرکتی انقلابی و خودجوش، بپاخاسته و با خلق حماسه‌ای مانا و شورانگیز و راهپیمایی تاریخی در نهم دی ماه بساط اهریمنی بدخواهان انقلاب را برچیده و سران فتنه، آشوبگران و حامیان آنها را سر جایشان نشاندند.

نکته درخور در این ماجرا اما آسیبی بود که بسیجیان غیرتمند و باورمندان حقیقی انقلاب و پیروان راستین امام و رهبری از ناحیه آشوبگران خیابانی متحمل شده و جانانه از حقانیت انقلاب و عمود اصلی خیمه اسلام یعنی رهبری عظیم الشان حراست کرده و جان شرینشان را در این راه نیز نثار کردند بی آنکه صدای مظلومیت آنان در رسانه‌های معاندان و فتنه گران غوغاسالار شنیده شود.

بی تردید راهپیمایی میلیونی مردم کشورمان بویژه مردم با بصیرت تهران در نهم دی ماه سال ۸۸ که حادثه‌ای نادر و طوفانی قلمداد می‌شود، جلوه‌ای از موج خروشان دریای مواج و تبلور اراده‌های ایمانی غیور مردان و شیرزنان ایرانی بود که توانست در مصاف با جنود اهریمنان، دستان یاریگر الهی را برای محو شیاطین و استمرار انقلاب شکوهمند خمینی کبیر به رهبری خلف رشیدش امام خامنه ای عزیز نمایان سازد.

پر واضح است انقلاب اسلامی در مسیر اهداف نورانیش همواره با خطرات و مشکلات فراوانی نظیر امتحان بزرگ سال ۸۸ در عرصه سیاسی و انواع دسائس و فتنه‌های پیدا و پنهان مواجه است که تنها الطاف خفیه الهی در کنار تجلی بصیرت مردم برای یاری امام المسلمین می‌تواند انواع تهدیدات و فتنه‌های پیش رو را از میان بردارد و آرمانهای والای انقلاب اسلامی را تحقق بخشد.