حقوق کارکنان دانشگاه‌ها در سال جدید چقدر افزایش پیدا کرد؟
حقوق کارکنان دانشگاه‌ها در سال جدید چقدر افزایش پیدا کرد؟
سکان نیوز؛ رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: سال‌های گذشته افزایش حقوق حدود ۱۵-۱۰ درصد لحاظ می‌شد؛ اما امسال طبق مقررات افزایش حقوق ۳۵ درصدی برای کارکنان دانشگاه‌ها لحاظ شده است.

به گزارش سکان نیوز، سید احمد معتمدی بیان داشت: ما کارمندانی داریم که انسان‌های نجیب و خوبی هستند و فکر می‌‌‌کنم از افزایش حقوق ۳۵ درصدی رضایت داشته باشند. دولت به دانشگا‌ه‌ها اعلام کرده در صورت وجود اعتبار این افزایش حقوق صورت بگیرد که ما اوایل اسفند ماه برای اساتید و کارمندان حکم را صادر کردیم و با توجه به کسر بودجه‌ای که داشتیم در این مورد حدود ۴۰ درصد افزایش بار مالی داریم.

* دانشگاه‌ها طبق مقررات عمل می‌کنند

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ما حدود ۷۰۰-۶۰۰ نفر کارمند رسمی و قراردادی و ۶۰۰ نفر هم نیروی شرکتی داریم و هر سال طبق قانون افزایش حقوق داریم و می‌توانستیم این کار را طبق اعتباری که داریم انجام دهیم. تا جایی که اطلاع دارم همه دانشگاه‌ها این افزایش حقوق را اعمال کردند و در حال حاضر هم با مشکل بودجه مواجه‌اند.

وی افزود: بنابراین ما طبق مقررات عمل می‌کنیم؛ به طوری که عده‌ای استخدام کشوری و عده‌ای هم استخدام تامین اجتماعی هستند که مقررات متفاوتی بین این دو وجود دارد. ما لیست حقوق را به خزانه ارسال کردیم و فکر می‌کنم امسال اتفاق خوبی برای اساتید و کارمندان اتفاق افتاده و افزایش نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست.