حفظ پايداري شبكه سراسري برق تنها با مديريت مصرف امكان پذير است
حفظ پايداري شبكه سراسري برق تنها با مديريت مصرف امكان پذير است
سکان نیوز؛ با كاهش 10 درصدي مصرف برق و گاز ، مشكلي در تامين برق وگاز استان در چند روز سرد سال به وجود نخواهد آمد.

« بهمن داراب زاده»، با اشاره به فرا رسيدن فصل سرما گفت: به علت سرماي زمستان، شاهد رشد مصرف گاز در استان و در صورت تداوم مصرف بيش از حدگاز، نيروگاه ها با كمبود سوخت مواجه مي شوند و پايداري شبكه برق دچار مشكل خواهد شد. به همين علت همه بايد تلاش كنيم تا با اطلاع رساني صحيح و بهنگام، مصرف بهينه را در بخش برق، گاز و … نهادينه كنيم.
وي با اشاره به پايداري كامل شبكه هاي انتقال و فوق توزيع شركت برق منطقه اي گيلان افزود: هموطنان با اقداماتي ساده مانند خاموش كردن لامپ هاي اضافي در منازل و ادارات و يا كاستن يك درجه دماي محيط، مي توانند تا 10 درصد مصرف برق و گاز استان را كاهش دهند كه با چنين اقدامات ساده و همكاري مردم، مشكلي در تامين برق وگاز در استان در چند روز سرد سال به وجود نخواهد آمد.
داراب زاده گفت: اقدامات پيشگيرانه و فرهنگسازي جهت جلوگيري از اعمال خاموشي برق ناشي از كمبود سوخت در نيروگاه ها بايد به جد پيگيري شود و همه بايد احساس تكليف و همكاري كنيم تا با ايجاد حساسيت در اين بخش بتوانيم از اعمال خاموشي ناشي از كمبود سوخت جلوگيري كنيم.
مدير عامل شركت برق منطقه اي گيلان با اشاره به فعال بودن 6 نيروگاه توليد برق در استان گيلان، گفت: 6 نيروگاه فسيلي: سيكل تركيبي پره سر، شهيد بهشتي لوشان، سيكل تركيبي گيلان، گيل و آذر ايرانيان، مولد كاسپين، مولد كيسم از نيروگاه هاي فعال در استان گيلان مي باشند كه با سوخت گاز، انرژي برق توليد مي كنند.