حضور دانش آموزان در مدارس به صورت تدریجی است
حضور دانش آموزان در مدارس به صورت تدریجی است
سکان نیوز؛ سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: حضور در مدارس به صورت تدریجی است و هدف ما در کنار کاهش دغدغه‌های خانواده‌ها و همکاران، جلوگیری از به خطر افتادن دانش‌آموزان و ارتقای کیفیت آموزشی است.

علیرضا کاظمی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا سال تحصیلی جدید را باشکوه و با تقدم سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و معلمان آغاز کنیم، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش آماده بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در فضای شاد آموزشی است، هرچند زمان حضور دانش آموزان در مدارس تدریجی و آرام آرام خواهد بود.

کاظمی با بیان اینکه برای بازگشایی مدارس باید دغدغه والدین و خانواده‌ها را به حداقل برسانیم، گفت: عدم حضور فیزیکی معلمان و دانش آموزان در مدارس سبب آسیب آموزشی شده که نتیجه آن در سال‌های آینده مشخص خواهد شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: حضور در مدارس به صورت تدریجی است و هدف ما در کنار کاهش دغدغه‌های خانواده‌ها و همکاران، جلوگیری از به خطر افتادن دانش‌آموزان و ارتقای کیفیت آموزشی است.

وی بر توسعه عدالت آموزشی به عنوان یکی از رویکردهای اصلی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: تمام سعی همکاران ما در این وزارتخانه تحقق این هدف مهم و اساسی بوده و برنامه‌ریزی‌ خوبی هم برای رسیدن به آن انجام شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش هم چنین افزود: توجه به نقاط محروم و دور افتاده در امر آموزش یک موضوع ضروری است که لازمه آن تحقق عدالت در آموزش است. ما باید بتوانیم دغدغه‌های معلمان و دانش آموزان را در مناطق محروم در زمینه آموزش و تحصیل برطرف کنیم.

وی ادامه داد: باید مدیران و مسئولان آموزش و پرورش و مدارس به نحوی برنامه ریزی کنند که هیچ دانش آموزی از برنامه‌های آموزشی عقب نماند. ضمن اینکه باید برنامه ریزی‌ها براساس شرایط جغرافیایی و اجتماعی هر منطقه صورت بگیرد تا شاهد حضور بانشاط و شاد دانش آموزان و معلمان در مدارس باشیم.