حرکت آهسته آمار مبتلایان کرونا به سمت پایین/ آیا در هفته آینده آمار در زیر هزار نفر تثبیت می‌شود؟
حرکت آهسته آمار مبتلایان کرونا به سمت پایین/ آیا در هفته آینده آمار در زیر هزار نفر تثبیت می‌شود؟
سکان نیوز؛ بر اساس آمار، تعداد مبتلایان قطعی جدید کرونا در کشور در ۲۴ ساعت گذشته ‌یک هزار و ۷۳ نفر بوده است و علی‌رغم افزایش یک روزه آمار به یک‌هزار و ۱۱۲ نفر در روز گذشته، مجدداً این نمودار حرکت آهسته خود به سمت پایین را شروع کرد.

نمودار مبتلایان روزانه کرونا در کشور هرچند دارای فراز و نشیب‌های طبیعی است اما تقریباً از هفته سوم فروردین ماه تاکنون شیب نزولی داشته است. همین مسئله و مشاهده روند روزهای گذشته این امید را ایجاد می‌کند که در هفته آینده شاهد تثبیت آمار مبتلایان روزانه کرونا در زیر عدد هزار نفر باشیم.

کارشناسان وزارت بهداشت و محققان دانشگاه‌ها همچنان تأکید دارند مؤثرترین عامل کاهش آمار مبتلایان کرونا رعایت صحیح اصول ایمنی و بهداشت فردی و جمعی و احترام به اصل فاصله‌گذاری اجتماعی است و تنها راه تحقق مهار بیماری در کشور تداوم همکاری کامل مردمی در همه شرایط حتی پس از بازگشایی اصناف و اماکن عمومی مانند بوستان‌ها و حرم‌ها است.

از دیگر سو اما خوشبختانه آمار بهبودیافتگان جدید کماکان با عدد یک هزار و ۳۵۳ نفر همچنان بیش از عدد مبتلایان جدید است و ادامه روند موجود نویدبخش پیروزی قریب‌الوقوع ملت بزرگ ایران بر کرونا است.

بیشتر بخوانید:
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد؛ آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا تا روز چهار‌شنبه دهم اردیبهشت/ بهبودیافتگان ۷۳۷۹۱ و مبتلایان ۹۳۶۵۷ نفر+جزئیات

در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۱۰۷۳ نفر دیگر از هم‌وطنان به کرونا آمار کل مبتلایان به عدد ۹۳ هزار و ۶۵۷ نفر و در همین بازه زمانی با بهبود یافتن یک هزار و ۳۵۳ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کرونا آمار کل بهبودیافتگان کشور به عدد ۷۳ هزار و ۷۹۱ نفر رسید. با توجه به این آمار درصد موفقیت ایران در درمان بیماران مبتلا به کرونا به ۷۸ درصد ارتقا پیدا کرد که نسبت به آمار هفتاد و شش درصد در روز شنبه پیشرفت قابل ملاحظه ایست و امید دستیابی ایران به درمان قطعی کرونا و اعتماد عمومی به سیستم درمانی کشور را افزایش می‌دهد.
همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ نفر از مبتلایان کرونا جان خود را از دست دادند که به نسبت آمار ۷۱ نفری روز گذشته افزایش اندکی را نشان می‌دهد. تاکنون جمعاً ۵ هزار و ۹۵۷ نفر در کشور در اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند و همچنین ۲ هزار و ۹۶۵ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند که این آمار نیز دیروز برای اولین بار در یک ماهه گذشته به زیر ۳ هزار نفر رسید و خود نوید بخش کاهش فوتی‌های روزانه در هفته آینده است.

همچنین از آغاز شیوع کرونا تاکنون در ایران ۴۵۳ هزار و ۳۸۶ تست تشخیص کرونا در کشور صورت گرفته است.