حدود 100هزار قبض برق در استان زنجان شامل تخفيف 100درصدي برق اميد شدند
حدود 100هزار قبض برق در استان زنجان شامل تخفيف 100درصدي برق اميد شدند
سکان نیوز؛ از ابتداي اجراي طرح برق اميد حدود 100هزار قبض برق در استان زنجان شامل تخفيف 100درصدي شد .

شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان  3 شاخصه مهم را در چشم انداز استراتژيک 1404 ترسيم نموده است که، رساندن ميانگين خاموشي هر مشترک در سال به 140دقيقه، حذف مراجعه حضوري متقاضايان و مشترکان با استفاده از فناوري‌هاي نوين و کاهش تلفات انرژي برق به کمتر از 4 درصد، از هدف‌گذاري اين استراتژي است و البته شرکت توزيع نيروي برق زنجان در سال 99علاوه بر ارائه 100 درصدي خدمات به صورت غير حضوري در هر کدام از اين شاخصه‌ها جايگاه بالايي در سطح کشور دارد و مي‌توان گفت استان زنجان يکي از استان‌هاي سرآمد در صنعت برق است.

طبق گزارش پاياني سال گذشته که در حوزه ها وشاخص هاي مختلف توزيع برق استان ارائه شده ، مي توان گفت: با اقدامات توزيع برق استان در سال 99 ، ميزان متوسط زمان انرژي توزيع نشده مشترك در سال با کاهش 29 دقيقه اي نسبت به سال گذشته به 289 دقيقه، ارائه خدمات حضوري با کاهش 12 درصدي نسبت به سال 98 به ميزان 10درصد و تلفات انرژي در بخش توزيع برق با فاصله 3 درصدي تا چشم انداز 1404 به رقم 7 درصدي رسيده است.

با شيوع ويروس همه گير کرونا در پايان سال 1398 ، اين شرکت برنامه هاي مدوني را با هدف جلوگيري از شيوع ويروس کرونا و خدمت رساني هرچه بهتر به مردم شريف استان در خصوص ارائه خدمات غير حضوري نظير اجراي سامانه پاسخگويي موبايلي برق من همزمان با سراسر کشور، برپاي سامانه تلفني 1521 با هدف ارائه 100 درصدي خدمات به صورت غير حضوري و اجراي طرح هما ( سامانه هوشمندسازي مراکز اتفاقات ) در راستاي تحقق اهداف استراتژيک شرکت انجام داده که نياز به حضور در شرکت توسط مشترکين را به ميزان 10 درصد در سال 99 کاهش داده است.همچنين طرح تخفيف 100 درصدي قبض برق با اجراي طرح برق اميد مخصوص مشترکان کم مصرف و تشويق مشترکان خوش مصرف و پر مصرف به کاهش مصرف، از ديگر اقدامات بخش خدمات مشترکين توزيع برق زنجان بوده که از آبان ماه سال 1399 آغاز شد و از ابتداي اجراي طرح برق اميد حدود 100هزار قبض برق در استان زنجان شامل تخفيف 100درصدي شد .

گفتني است از ديگراقدامات عملي شده در حوزه معاونت فروش و خدمات مشترکين در سال 99 مي توان به اين موارد اشاره کرد: پياده سازي طرح قبض جديد مشترکين خانگي ، طراحي و پياده سازي برچسب شناسايي مشترکين ، كشف و جمع آوري رمزارزها، گزارش شاخص جمع آوري ماينرها، قرائت و صدور صورتحساب هاي مشتركين داراي كنتورفهام در ابتداي هرماه به صورت يكپارچه و قرائت از راه دور ، كنترل و تعديل بار 7646 مگاوات ساعت انرژي برق در زمستان بدون برنامه ريزي هاي قبلي اشاره کرد.

در گزارش يادشده معاونت بهره برداري و امور ديسپاچينگ با انجام برنامه هاي شاخص خود از جمله : بهره برداري از تعداد 240 دستگاه سکسيونرهوشمند کنترل از راه دور در بحث اتوماسيون شبکه با اولويت بهره برداري صد درصدي از امکانات و کليدهاي موجود و پي گيري خريد و نصب تعداد 35 دستگاه سکسيونرهوشمند ديگر، رفع مشكل افت ولتاژ بر مبناي خروجي طرح چاوش در تمامي نقاط شهري و روستايي با نصب ترانسفورماتورهاي تک پايه هوايي در 58 نقطه استان گامي بلند در جهت رسيدن به اهداف شرکت وجلب برداشته است.

معاونت بهره برداري و امور ديسپاچينگ ضمن کسب رتبه اول در شاخص “موفقيت در پيش‌بيني نياز مصرف خريداران ” بين شرکت هاي توزيع نيروي برق در سطح کشور براي چهارمين سال متوالي،عملکرد مناسبي در اجراي طرح هوشمندسازي مركز اتفاقات (هما)، برگزاري 9 مانور مديريت بحران و پدافند غير عامل در سال 99، تست مولد هاي اضطراري مراكز حياتي، حساس، مهم و ضروري استان، پيگيري و همكاري در استفاده از مولد هاي اضطراري مراكز در مديريت مصرف تابستان وزمستان، عقد تفاهم نامه همكاري با پيمانكاران امورهاي اجرائي جهت همكاري در شرايط بحران داشته است.

در اداره نظارت بر بهره برداري، نظارت و هدايت 51 فقره از پروژه هاي رفع ضعف ولتاژ بر مبناي طرح چاوش، نظارت و هدايت پروژه هاي جابجائي ترانسهاي پر بار و کم بار، تهيه شرح خدمات مديريت دارايي و فيزيکي و پشتيباني نرم افزار PM و پيگيري ارتقاي قابليت هاي آن ( از جمله بارگيري) و در اداره خدمات فني ، طراحي و ساخت دستگاه تست رله و ترانسفورماتور در سال 99 از ديگر اقدامات مهم حوزه بهره برداري وديسپاچينگ مي باشد.

با اقدامات انجام شده در حوزه معاونت بهره برداري و امور ديسپاچينگ، اين بخش به بيش از90 درصد برنامه هاي عملکردي خود در سال 99 رسيد.
شايان ذکراست برنامه هاي شاخص معاونت برنامه ريزي و مهندسي، اجراي پروژه تعويض سيم مسي به كابل خودنگهدار هوايي بطول 500کيلومتر در مناطق شهري و روستايي، پياده سازي و تکميل سامانه مديريت اسناد، استقرار سامانه جامع طراحي و نظارت (سنم) بوده و اين حوزه با عملکرد مناسب در اجراي پروژه هاي برقرساني به روستاهاي فاقد برق، راه اندازي نرم افزار سنم، زير ساخت و راه اندازي سرور خدمات غير حضوري و هماهنگي هاي فني، راه اندازي سامانه پرسنلي کمک شاياني در تحقق برنامه هاي استراتژيک شرکت داشته است.

معاونت مالي و پشتيباني نيز با اجراي بيش از 90 درصد برنامه عملياتي در سال 99 در پروژه هاي تامين کالاي پروژه تعويض سيم مسي به كابل خودنگهدار هوايي و تهيه برنامه جامع برون سپاري هدفمند و ساماندهي قراردادها بر مبناي برنامه، و كسب رتبه مطلوب حسابرسي صورتهاي مالي و صورتهاي مالي اعتبارات تملك دارايي هاي سرمايه اي منتهي به سال 1398 عملکرد مناسبي در سال 99 از خود نشان داده است.

در حوزه معاونت منابع انساني نيز همگام با ساير معاونت ها فعاليت هاي شاخص ومهمي انجام شده که منجر به کسب عناوين برتري و در يافت گواهينامه هاي بين المللي شد که از جمله آنها: بازنگري و تدوين ساختار سازماني شركت، کسب رتبه اول در جشنواره شهيد رجايي در شاخص هاي عمومي بين کليه دستگاه هاي استان، تمديد گواهينامه سيستم مديريت يکپارچه IMS ، کسب رتبه عالي در ارزيابي نظام آراستگي مي توان اشاره کرد.

در پايان اين گزارش آمده است شرکت توزيع نيروي برق استان زنجان با رسالت وماموريت اصلي تامين برق مطمئن وپايدار در سرتاسر استان بدنبال کسب حداکثري رضايتمندي مردم و پيشبرد اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.