جوانان جامعه ما امروز به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارند
جوانان جامعه ما امروز به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارند
سکان؛ معاون عمرانی استاندار مازندران بیان داشت؛ جوانان جامعه ما امروز به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد، دکتر علیخانی معاون عمرانی استانداری مازندران در جلسه کارگروه ساماندهی گلزار شهدا که در استانداری مازندران برگزار شد با بیان اینکه امروز دشمنان نظام و انقلاب نمی توانند پیشرفت ملت ما را در عرصه های مختلف ببیند، گفت: هر قطره از خون شهید که به زمین ریخته شده است باعث آبیاری شدن درخت تنومند انقلاب اسلامی و موجب حیات و تداوم جامعه می شود.
این مسئول اظهار کرد: امروز وظائف ما در قبال شهدا ادامه راه آنان و زنده نگه داشتن یاد شهدا در جامعه است، بعد از ائمه معصوم و اهل بیت، شهدا در درجات و جایگاه بالایی قرار دارند، جوانان جامعه ما امروز به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارند. آنچه موجب بقاء و تداوم نظام و حفظ جامعه شده است روحیه غیرت و شرافت این شهدای عزیز بوده است.
دکتر علیخانی اذعان داشت: وظیفه داریم زمینه ها و اقداماتی که باعث برجسته شدن آثار شهدا و تصاویر شهدا در جامعه می شود فراهم کنیم، همه دستگاه ها باید با دل، عشق و نیت شهدایی مصوبات کارگروه ساماندهی گلزار شهدا از لحاظ مالی، پشتیبانی، اداری و … را جدی بگیرند.
دکتر کهن سال در این جلسه گفت: حضور در جلساتی که مزین به نام شهدا است ابعاد معنوی فراوانی را برای هر مسئولی به همراه دارد، شهدا ناظر بر جلسات خود هستند و شما دعوت شدگان شهدا محسوب می شوید، نگاه دلی شما در امر ساماندهی گلزار شهدا قابل تحسین است، همه ما باید نگاه رفتاری شهدا را سرلوحه کارمان قرار دهیم.ساماندهی گلزار شهدا بخشی از همین اندیشه پاک و ناب شهدا است و در قالب یک آثار توصیفی برای جوانان، نوجوانان و آیندگان تبیین شود.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه این استان هزار و 587 گلزار بالغ بر 10 هزار و 227 مزار است عنوان کرد: تاکنون هزار و 29 گلزار که دارای 6 هزار و 710 مزار است با 66 درصد پیشرفت، ساماندهی شد.
دکتر کهن سال اذعان داشت: 96 گلزار شهدای استان که دارای 856 مزار بوده، با پیشرفت فیزیکی 8 درصد در دست اقدام است، 462 گلزار با 2 هزار و 661 مزار باقی مانده است که برای ساماندهی این گلزارها 550 میلیارد ریال اعتبار لازم است، به حول قوه الهی، شهدای عزیز و مشارکت دستگاه ها تلاش می کنیم همزمان با کنگره سرداران شهید در سال 1403، مابقی گلزارهای شهدا استان را ساماندهی کنیم.
ارائه گزارش بسیج سازندگی در خصوص ساماندهی ۱۳۶ گلزار شهدا ظرف دو ماه آینده، ساماندهی گلزار شهدای امامزاده عباس ساری، بهشت فاطمه، یادمان شهید گمنام منطقه عشرستاق یانه سر بهشهر، ساماندهی مزار شهید عبداله قربانی در روستای سد گلورد بهشهر، ساماندهی گلزار شهدای روستای اومال، بریجان ولجی محله از نکا، گلزار شهدای منطقه هزار جریب نکا (روستاهای پچت، خرم چماز و شیت )، گلزار شهدای صلحدار کلا سیمرغ دستور کار این جلسه بوده است.
همچنین جلسه تأمین مسکن ایثارگران با حضور معاون عمرانی استانداری مازندران، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون تعاون بنیاد استان و نمایندگان بانک های عامل در استانداری برگزار شد.
در این جلسه در رابطه با سهمیه وام تبصره ای مسکن ایثارگران، معرفی، جذب و … تبادل نظر به عمل آمد.