جهادي با رنگ و بوی متفاوت در بابل
جهادي با رنگ و بوی متفاوت در بابل
سکان نیوز؛ اردویی که با تمام اردوها متفاوت بود اردویی که با هدف هجرت معنوي فردصورت می گیرد جهادگر راحتی و آسايش شهر خود را رها می کند تابه عمق سختي ها هجرت کندهجرتی که در لحظه لحظه زندگي اش فرد از نفس لوّامه به نفس مطمئنه هجرت مي كند تا با کارجهادیش اخلاص را معنا دهد .

به گزارش سکان، اخلاصی که این روزها در ظواهر زندگی روزمره شاید کمرنگ شده باشد فعالیت ۳۰ گروه جهادی در مناطق جنوب بابل نشان از چنین اخلاصی است اخلاصی که باعث می شود تا فرد جهادگر ردی از خود به جای نگذارد وحاضر نشود در قاب تصویر ثبت گردد.
در غالب تور رسانه ای گروه جهادی به مناطق محرومی رفتیم که گاه ماشین توان رفتن به منطقه را نداشت تا لحظات عاشقی را ثبت کنیم
اولین مقصد روستای رفع بن بخش بندپی غربی بود، هنگامی که از ماشین پیاده شدیم.

جوانانی را دیدیم که با دستانی خالی اما با کوله باری از امیدبرای خدمت آمده بودند؛ حتی غذایشان را آورده بودند تا بار دیگر رنگ وبوی اخلاص را در دفتر چه روزگار بندپی بابل با آسفالت کردن مناطق سعب العبور برای خودشان نقاشی کنند.

هرچند مدادرنگی هایشان رنگ خدایی بودنشان را به تصویر می کشید اما نمی گذاشتند تا نامشان مطرح شود.
در لحظات عاشقی کردن جهادگران جوانی ۲۰ساله ایی رایافتیم که اهل شیراز بودچون حاضر به رسانه ای شدن نمی شدبه نام کوچکش که همرزمش صدایش کرد اکتفا کردیم

ویلایم تکیه محل است

محمد تمام زندگیش؛ در کوله بار سیاهی خلاصه می شد که ارمغان پیاده روی اربعین کربلا بود سبد گلابی را با میوه هایی که از کیفش در آورده بود در حال پر کردن بود تا باهمرزمانش شریک شود.

از او در مورد انگیزه شرکت در این اردو را پرسیدم اما اینگاردر جواب دادن خجالت می کشید وبا گونه های سرخ می گوید : آمده ام تفریح کنم واز آب وهوای شمال استفاده کنم وبا لبخندادامه می دهد برای اولین بار آمده ام شمال وهر چه به سمت بالا دست تر می رویم اکسیژن بیشتری نصیبمان می شود.

محمد که فرزند دوم از خانواده ای ۴نفره است ودر میان دوستانش به بچه ننه معروف تر است به جای آنکه از دلتنگی ودوری خانواده اش بگوید زمانی که از راحتی مکان اسکانش می پرسم پاسخ میدهد :اینجا جایی است که سقفم آسمان خداست واز تمام ویلاهای لاکچری منظرش زیباتراست ویلایمان اینجا تکیه ای است که پنجره اش روبه جنگل باز می شود.

محمد با تفره رفتن هایش در جوابهایش معلوم است که نمی خواهد اخلاصش در نگارش ما رنگ ریا بگیرد.

بسط وگسترش تفکر جهادگرانه
مقصد دوم روستای گلیرود بخش بندپی غربی بود یکی دیگر از جهادگران اردوی جهادی احسان طلبه جوان دزفولی بود که در گفتگویی با انتقاد از برخی کم کاریهای صورت گرفته در مناطق محروم بیان داشت:اغلب نیروهای جهادگر بیشتر عمر خود را صرف خدمت به محرومین و مستضعفین کرده اند و اعتقاد دارند که راه برون‌ رفت از مشکلات کشور و برقراری عدالت در سراسر گیتی روحیه و تفکر جهادی است وبا جان ودل بدون هیچ منتی در جهت رفاه هموطنانمان گام برمی داریم اما ای کاش مسیولین هم با چنین تفکرجهادگرانه ای به مردم ارایه خدمات دهندنه با شوهای تبلیغاتی خدمت به مناطق محروم را جزو صدر شعار هایشان قرار دهند وبعد از انتخابات شعارشان را فراموش کنند وی ادامه داد :گروهای جهادی در غالب اردو جهادی گرد هم آمدند تا ضمن کمک به محرومین باانتقال و ثبت تجربیات و دانش به‌دست‌ آمده به‌طور علمی و تخصصی به موضوع جهاد و جهادی بپردازند.

جهادی در جهت رفع محرومیت ها
امام جمعه شهرستان بابل در گفتگویی ضمن قدردانی اززحمات گروه های جهادی ابراز داشت :آسفالت بسیاری از مناطق سعب العبور در بندپی توسط طلبه های جوان در روستای محروم بندپی شرقی بابل انجام می شودکه بسیار ارزشمند است.
حسن روحانی اذعان داشت:بسیاری از این گروه های جهادی از استان های دیگر در مناطق محروم بندپی شرقی بابل حضور یافتند که جای تقدیر و تشکر دارد
وی ادامه داد :در فرهنگ شیعه، جهاد و شهادت آمیختگی محکم و استواری با قیام امام حسین(ع) دارند.این جهادگران با تبعیت از سرورشان پیرو راه سالار شهیدان هستند رنج سفر را به دوش می کشند تا محرومی را حق حیات بخشند ورفاه وآسایش را برایشان به ارمغان بیاورند.

پررنگ شدن مهربانی ها ی کمرنگ شده

خانم محمدی از اهالی روستای رفع بن بخش بندپی غربی شهرستان بابل در گفتگویی بیان داشت:اگر همت این جوانان جهاد گر نبود هیچگاه محلیان روستا همت نمی کردند که این راه روستایی
را آسفالت کنند.
وی با لهجه شمالی اش از سختی کار ومهربانی گروهی می گوید که بدون هیچ چشم داشتی وحتی قوت روزانه اشان را به همراه خودشان آورده بودند تا محلیان برای میزبانی هم اجحاف نشوند.
خانم محمدی ادامه می دهد: در روزگاری که مهربانی ها کمرنگ شده است اما این جوانان با از خود گذشتگی وگذشتن از بسیاری از تفریحاتشان به همت ما آمدند تا کودکانمان راحت تر به مدرسه بروند واقعا مردم بخش بندپی قدردان زحمات عزیزانی هستند که ما را به عنوان عضوی از خودشان دیدندوبرای کمک به محرومین باجان ودل پیش قدم شدند.

جهادگران بی نام و نشان وطنم ایران در هر گوشه ای از جغرافیای سرزمینی گامی در رفع تبعیض و ظلم و ایجاد عدالت بر می دارند، تا آبادانی را برای هموطنانشان به ارمغان بیاورند .

  • نویسنده : صدیقه قربانیا