جزئیات حادثه نیروگاه جدید پرند چه بود؟
جزئیات حادثه نیروگاه جدید پرند چه بود؟
سکان؛ مدیرعامل گروه مپنا گفت: انفجار خط لوله گاز در محل نیروگاه جدید پرند، در اثر ترکیدگی خط انتقال گاز حدافاصل فیلتر و شیر سریع بند رخ داده و منجر به آتش‌سوزی شده است.

محمد اولیاء با اشاره به جزئیات حادثه نیروگاه جدید پرند اظهار داشت: مقارن ساعت 10:28 دقیقه صبح در موقعیت نیروگاه پرند و محل نصب نیروگاه موبایل (سیار) 25 مگاواتی مپنا متاسفانه حادثه تلخی اتفاق افتاد.

مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به اینکه حادثه در محل خط انتقال گاز به واحد نیروگاه 25 مگاوتی رخ داده است، گفت: متاسفانه در این حادثه تلخ 2 تن از نیروهای شریف مپنا به نام‌های مهندس خلیل نوروزی، سوپروایزر ارشد شرکت توگا، و معین جامه بزرگ، مهندس بهره‌برداری جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این اتفاق ناگوار را به خانواده درگذشتگان و جامعه صنعت برق تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند برای ایشان طلب صبر دارم.

اولیاء گفت: این اتفاق در اثر ترکیدگی خط انتقال گاز حدافاصل فیلتر و شیر سریع بند رخ داده و منجر به آتش‌سوزی شده است، دلایل انفجار در دست بررسی است و پس از گزارش‌های کارشناسی به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش فارس، ‌قرار بود نیروگاه جدید 50 مگاواتی پرند شامل دو واحد 25 مگاواتی در راستای رفع افت‌ ولتاژهای موضعی شبکه برق پایتخت به شبکه برق کشور متصل شود.