جانبازان واجد شرایط بازنشستگی به سایت ایثار مراجعه کنند
جانبازان واجد شرایط بازنشستگی به سایت ایثار مراجعه کنند
سکان نیوز؛ دکتر سعید کهن سال طی گفت گویی اظهار کرد: جانبازان واجد شرایط بازنشستگی می توانند به سایت ایثار مراجعه و درخواست بازنشستگی خود را ثبت نمایند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد،مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: با عنایت به تصویب آیین نامه اجرایی مواد (38) ، (39)، (40)، (53) و(55) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و با پیگیری های بعمل آمده در خصوص بازنشستگی جانبازان و آزادگان، سازمان برنامه و بودجه تخصیص بخشی از اعتبار مصوب برای سال 1401 را در وجه بنیاد صادر کرده است لذا با بررسی بعمل آمده هنوز هیچ یک از جانبازان و آزادگان معزز شرایط دریافت 30 سال حقوق حالت اشتغال از بنیاد را نداشته و در این راستا جانبازان و آزادگان معززی که در مرحله اول امکان ثبت درخواست برای آنان فراهم گردیده با شرایط و ضوابط جانباز و یا آزاده در قید حیات، شاغل نبودن (باتوجه به نتایج استعلامات اخذ شده از صندوق های بازنشستگی)، دارای رای ازکارافتادگی کلی در سامانه سجایا ( مثبت بودن آخرین رای صادره)،درصد جانبازی 25 درصد و بالاتر، دارا بودن سن 60 سال تمام و بالاتر (برای جانبازان ماده 38) تا تاریخ 31/6/1401 همچنین برای جانبازان تبصره یک 65 سال سن با حداقل 25 سال سابقه پرداخت حقوق حالت اشتغال داشته باشند را شامل می شود.
کهن سال اذعان داشت: برای ثبت درخواست منسوبین جانبازان و آزادگان متوفی واجد شرایط سامانه در دست طراحی و استقرار است که به محض حصول نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین شرایط فوق مربوط به این مرحله از پرداخت ها بوده و در مراحل بعدی شرایط لازم اعلام خواهد گردید. مدیر کل بنیاد مازندران افزود: نظ0ر به تماس ها و درخواست های جانبازان و آزادگان درخصوص محاسبه سنوات اسارت و سنوات حضور در جبهه بعنوان سنوات موثر و … از مبادی ذیربط استعلام گردید که انشاالله در مراحل بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.
این مسئول اضافه کرد: در این مرحله صرفا افرادی که ضوابط بالا را داشته مجاز به ثبت درخواست می باشند و سایر عزیزانی که مشمول و متقاضی دریافت حقوق و مزایای بازنشستگی هستند در صورت کسب شرایط در مراحل بعدی برای ثبت درخواست توسط ایثارگر به اطلاع این عزیزان خواهد رسید.
مدیر کل بنیاد مازندران یادآور شد: همچنین به اطلاع این عزیزان می رساند سامانه درخواست بازنشستگی از تاریخ 29/6/1401 آماده ثبت درخواست بازنشستگی جانبازان معزز بوده و این عزیزان بصورت برخط از طریق سایت ایثار و یا سامانه ایثار من و انتخاب گزینه ” درخواست بازنشستگی” می توانند درخواست خود را ثبت نمایند لازم به توضیح است این اقدام صرفا به منزله ثبت درخواست ایثارگر بعنوان اولین مرحله فرایند پرداخت می باشد و پس از بررسی و اقدامات لازم متعاقب آن وجه پاداش واریز می شود.
کهن سال اظهار کرد: با توجه به تبصره (4) ماده (1) آیین نامه مذکور در زمان ثبت نام متقاضیان عزیز اددقرار می نمایند که دارای سابقه اشتغال ، بازنشستگی، انفصال از خدمت و بازخریدی خدمت نبوده و قبلا پاداش پایان خدمت از هیچ دستگاهی دریافت نکرده و یا نخواهند کرد و درصورت اثبات خلاف آن بنیاد می تواند مبالغ پرداخت شده من غیر حق را از حقوق درخواست کننده مطالبه نماید.