ثبت فروش بیش از 3 هزار 860 میلیارد تومانی شرکتهای تابعه تاپیکو در نخستین ماه از سال مالی جدید
ثبت فروش بیش از 3 هزار 860 میلیارد تومانی شرکتهای تابعه تاپیکو در نخستین ماه از سال مالی جدید
سکان نیوز؛ شرکتهای تابعه هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی شستا (تایپکو) در خرداد 1400 و در نخستین ماه از سال مالی جدید این شرکت، با بیش از 3 هزار و 860 میلیارد تومان فروش، عملکرد درخشانی را به ثبت رساندند.

به گزارش روابط عمومی تاپیکو، در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری شده است، شرکتهای تابعه هلدینگ تاپیکو توانستند با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و رفع موانع تولید، عملکرد درخشانی را در تولید و فروش محصولات خود به ثبت برسانند به نحوی که مجموع فروش شرکتهای مدیریتی تابعه این هلدینگ در خرداد ماه 1400 از 3 هزار و 860 میلیارد تومان فراتر رفت.

بر اساس این گزارش، شرکت پتروشیمی فن آوران با فروش بیش از 777 میلیارد تومان از محصولات خود در خرداد 1400، رتبه اول را در بین شرکتهای تابعه تاپیکو بدست آورد. گروه صنعتی بارز با بیش از 672 میلیارد، نفت ایرانول با بیش از 448 میلیارد، نفت پاسارگاد با بیش از 427 میلیارد و پتروشیمی خراسان با بیش از 329 میلیارد تومان فروش انواع محصولات، رتبه‌های دوم تا پنجم را در فهرست شرکتهای تابعه تاپیکو از نظر میزان فروش در خرداد ماه به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین شرکت پتروشیمی غدیر با فروش بیش از 234 میلیارد، پتروشیمی شیمی بافت با فروش بیش از 190 میلیارد، شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع لاستیک با فروش بیش از 138 میلیارد، پتروشیمی آبادان با فروش بیش از 95 میلیارد و شرکت کربن ایران با فروش بیش از 86 میلیارد تومان انواع محصولات جایگاه ششم تا دهم جدول بالاترین میزان فروش شرکتهای تابعه هلدینگ تاپیکو در خردادماه سال 1400 را به دست آورده اند.

لازم به ذکر است فروش تجمعی شرکتهای تابعه تاپیکو تا پایان خرداد ماه 1400 و در اولین ماه از سال مالی جدید این هلدینگ، با رشدی بیش از 2 برابری به نسبت مدت مشابه سال قبل، به رقمی بیش از 10 هزار و 785 میلیارد تومان بالغ شده است. این در حالی است که فروش تجمعی شرکتهای تابعه تاپیکو در خرداد سال گذشته رقمی معادل 4 هزار میلیارد تومان گزارش شده بود.

بر اساس این گزارش از نظر شاخص تولید نیز شرکتهای پتروشیمی فناوران با تولید بیش از 105 هزار تن انواع محصولات در جایگاه نخست شرکتهای تولیدی تحت مدیریت تاپیکو قرار گرفته است. همچنین شرکتهای پتروشیمی خراسان با بیش از 85 هزار تن، نفت پاسارگاد با بیش از 81400 تن، پتروشیمی غدیر با بیش از 7650 تن، پتروشیمی آبادان با بیش از 4260 تن و پتروشیمی فارابی با تولید بیش از 2800 تن انواع محصولات جایگاه دوم تا ششم را در جدول بیشترین تولیدکنندگان شرکتهای تابعه تاپیکو به دست آوردند.