تکمیل ۶ پروژه بزرگ عمرانی و شهری در دستور کار مدیریت شهری مهدیشهر/ تلاش برای تحقق ۷۲ درصدی بودجه تا پایان سال
تکمیل ۶ پروژه بزرگ عمرانی و شهری در دستور کار مدیریت شهری مهدیشهر/ تلاش برای تحقق ۷۲ درصدی بودجه تا پایان سال
سکان نیوز؛ نخستین نشست خبری علیرضا شربتدار شهردار مهدیشهر به همراه رئیس شورای اسلامی شهر مهدیشهر با اصحاب محترم رسانه، خبرگزاري ها، نشريات و فضاي مجازي، صبح امروز ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ در محل آمفی تئاتر شهرداری مهدیشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر مهدیشهر،  شهردار مهدیشهر در این نشست از تلاش برای افزایش میزان تحقق بودجه این شهر در دو ماه باقی مانده از زمستان پیش رو خبر داد و گفت: در ۹ ماهه امسال تنها حدود ۴۲ درصد از بودجه این شهرداری محقق شده اما با برنامه‌ریزی که صورت گرفته می‌کوشیم که تا پایان سال حداقل میزان تحقق بودجه را به رقمی بالای ۷۲ درصد برسانیم.

علیرضا شربتدار اظهار کرد: بودجه شهرداری مهدیشهر ۴۰۰ میلیارد ریال بوده که ۵۰درصد آن برای هزینه‌های جاری و ۵۰ درصد نیز برای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی پیش‌بینی شده است.

شهردار مهدیشهر با بیان اینکه همه توان خود را به کار می‌گیریم که میزان تحقق بودجه را تا آخر سال مالی به عددی معقول برسانیم، افزود: ما شهرداری را در شرایطی تحویل گرفتیم که دو ماه حقوق پرسنل عقب افتاده بود و خوشبختانه در این دو ماه حقوق‌ها را بروز کردیم.

وی از بدهی ۱۴ میلیارد تومانی شهرداری به پیمانکاران پروژه‌ها خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه شهرداری مهدیشهر در بخش حقوقی با پرونده‌های متعددی روبرو است و همین تعدد پرونده‌های حقوقی بخش قابل توجهی از انرژی و وقت و توان ما را مصروف خود کرده است.

شربتدار با بیان اینکه اعتبار یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی برای تکمیل راه دسترسی به بیمارستان جدیدالتاسیس مهدیشهر تنها رقم بودجه دولتی در شهرداری مهدیشهر است خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات پیاده راه سازی، روشنایی، آسفالت و تکمیل راه دسترسی به بیمارستان ۱۵ خرداد در دستور کار همکاران ما قرار دارد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص سرعت کم اجرایی شدن طرح راه دسترسی به این بیمارستان تازه ساز گفت: مشکل جدی راه دسترسی به بیمارستان نه آسفالت و روشنایی بلکه حل مشکل تملک زمین‌های این مسیر است که آن نیز از عهده شهرداری مهدیشهر به تنهایی برنمی‌آید. البته شهرداری بحث روشنایی، جدول‌گذاری، خیابان‌کشی و آسفالت را در صورت رفع این مشکل به سرعت و در بازه زمانی معقولی عملیاتی می‌کند.

شهردار مهدیشهر با بیان اینکه خیابان دسترسی به بیمارستان دارای عرض ۲۶ متر است اضافه کرد: این خیابان با توجه به دید بلندمدت و امکان توسعه شهر و افزایش جمعیت شهری در نظر گرفته شده است.
وی خواستار همکاری بیشتر اداره کل راه و شهرسازی استان در این ارتباط شد و گفت: حل مشکل تملک زمین‌ها تنها با همکاری راه و شهرسازی استان امکان‌پذیر است و انتظار می‌رود که با توجه به مطالبه مردم مهدیشهر، این اداره کل همکاری حداکثری را در این بخش داشته باشد چرا که شهرداری مهدیشهر در این دوره ریاضت مالی، به تنهایی قادر به رفع این معضل نخواهد بود.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها بخش قابل توجهی از درآمد خود را از طریق فروش املاک و اراضی تامین می‌کنند ادامه داد: متاسفانه تنها سه ملک از دوره قبل به شهرداری مهدیشهر رسیده که این املاک نیز در آن مقاطع خریداری نداشته‌اند.

شهردار مهدیشهر به تعدد پروژه‌های نیمه تمام در این شهر پرداخت و گفت: با توجه به محدودیت‌های اعتباری در شهرداری، در گام اول برای تکمیل ۶ پروژه که اجرای آنها ضرورت بیشتری داشت برنامه‌ریزی و عملیات اجرایی در برخی نیز آغاز شده که پروژه فاز نخست تعریض خیابان امام، پروژه مشارکتی پارک آبشار، تکمیل آرامستان جدید شهر، راه‌اندازی مرکز پایش تصویری شهرداری،ایجاد سازمان آتش‌نشانی و تکمیل پروژه جاده سلامت مهدیشهر را شامل می‌شود.

شربتدار با اشاره به تعدد پروژه های نیمه تمام دیگر عنوان کرد: تا اتمام و تکمیل این پروژه‌های شش‌گانه، تکمیل دیگر پروژه‌های نیمه تمام شهری را منوط به مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی کردیم.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی برای فضای سبز شهری در این شهر گفت: اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و در سطح ملی نیز اعتبارات خوبی به این طرح اختصاص یافته که امیدواریم بتوانیم در این بخش نیز گام‌های بلندی برای تامین آب مورد نیاز برداریم.

شهردار مهدیشهر از تلاش برای تدوین برنامه ۵ ساله شهرداری مهدیشهر به عنوان دیگر برنامه شهرداری مهدیشهر نام برد و گفت: توسعه شبکه آب خام و ایجاد مخازن ذخیره آب از دیگر برنامه‌های شهرداری مهدیشهر در این بخش است.

وی از برنامه‌ریزی برای تسریع در خدمات‌دهی شهری به شهروندان خبر داد و اظهار کرد: خدمات شهری در هر شرایطی تعطیل‌بردار نیست و ما موظفیم که در هر شرایط مالی، خدمات را به شهروندان ارائه دهیم. لذا در همین راستا برای تسهیل در خدمات‌دهی، شهر را به هشت منطقه کوچکتر تقسیم و برای هر منطقه یک شهردار محل و منطقه انتخاب کردیم تا با نظارت بیشتر و تمرکز بر مشکلات منطقه، خدمات کیفی‌تری به شهروندان ارائه دهیم ضمن اینکه اجرای این طرح به کاهش هزینه‌ها نیز کمک شایانی می‌کند.

شربتدار همچنین از طلب ۱۵ میلیارد ریالی شهرداری از دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: البته بدهی‌هایی نیز به دستگاه های دولتی نیز داریم که بدهی قطعی۱۲ میلیارد ریالی شهرداری از این جمله است. همچنین شهرداری ۵۰۰ میلیون تومانی به مالیات و ۵۰۰میلیون تومانی به برق و…بدهی دارد.

  • نویسنده : بهروز
  • منبع خبر : سکان نیوز