تولید یک میلیون ماسک توسط کمیته امداد استان مازندران
تولید یک میلیون ماسک توسط کمیته امداد استان مازندران
سکان نیوز:با توجه به شیوع ویروس کرونا، نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مازندران در خط مقدم کمک به مددجویان قرار گرفته و تاکنون یک میلیون عدد ماسک توسط جهادگران این نهاد تولید شده است.

به گزارش سکان نیوز/ یکی از نهادهای اثرگذار در مقابله با آسیب‌های اجتماعی در شرایط بحرانی نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

این نهاد که به دستور معمار کبیر انقلاب تاسیس شده اکنون دارای خدمات موثر و منحصربه فردی به نیازمندان و اقشار کم درآمد جامعه بوده و دارد. تلاش مددجویان و جهادگران کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در شرایط فعلی کرونایی ستودنی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در تشریح اقدامات این نهاد برای مقابله با کرونا ویروس به تسنیم گفت: با توجه به شیوع ویروس و بیماری کرونا کمیته امداد نیز مانند سایر دستگاه‌ها نسبت به آموزش نکات بهداشتی برای 76 هزار و 500 خانوار یا 130 هزار نفر اقدام کرد و جهت اقدام درخواست‌های مددجویان دورکاری از طریق فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت.

رضا نوروزی افزود: با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) چهار هزار سبد بهداشتی میان مددجویان توزیع شد و با همکاری بنیاد مستضعفان نیز دو میلیارد تومان به 25 هزار خانوار شامل بیماران صعب العلاج، مادران باردار و شیرده و افراد مسنی که زمینگیر شدند به صورت نقدی و کالا کمک شد. همچنین بنیاد یک میلیارد و 50 میلیون تومان برای کمک به اقشار آسیب پذیری که تحت پوشش نهادهای حمایتی نبودند و درگیر بیماری کرونا شدند کمک کرد.

وی تصریح کرد: در مجموع جهت تهیه کالا، وجه نقد و سبد بهداشتی با استفاده از اعتبارات امداد، خیران، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی حضرت امام (ره) بیش از چهار میلیارد تومان به 59 هزار خانوار از اسفند سال گذشته و فروردین امسال جهت پیشگیری از ویروس کرونا پرداخت شد.

نوروزی گفت: از دیگر خدمات امداد، اعطای وامهای قرض الحسنه مجریان طرح‌های اشتغال وقرض الحسنه کارگشایی که از طریق صندوق امداد و ولایت پرداخت شد و پرداخت اقساط ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت به تعویق افتاد.

  • نویسنده : نجفی