تولید چشمگیر بزرگترین پرنده دنیا در گیلان
تولید چشمگیر بزرگترین پرنده دنیا در گیلان
سکان نیوز ؛ مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تولید سالانه دو هزار قطعه شتر مرغ در استان خبر داد.

سورنا چایچی در گفت و گو با سکان نیوز ؛ با بیان اینکه سالانه ۲۰۰۰ قطعه شتر مرغ در گیلان تولید می‌شود، اظهار کرد: پیش بینی شده تا پایان امسال با این میزان جوجه ریزی ۵۰ تن گوشت شتر مرغ تولید و به بازارهای مصرف عرضه شود.

تولید ۴۰ تن گوشت شترمرغ در گیلان

وی با اشاره به اینکه گوشت شتر مرغ در بازارهای مصرف کیلویی ۱۷۰ هزار تومان است، افزود: پرورش دهندگان این پرنده از ابتدای امسال تاکنون با تولید ۴۰ تن گوشت شترمرغ، ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کردند.

چایچی با بیان اینکه شترمرغ بومی آفریقا و مناطق گرمسیری و خشک است، خاطرنشان کرد:۱۰ درصد از شتر مرغ تولید شده در گیلان در بازارهای تهران عرضه می‌شود و مابقی در گیلان مصرف می‌شود.

تولید سالانه ۱۰ هزار لیتر روغن شترمرغ در گیلان

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین گفت: سالانه ۱۰ هزار لیتر روغن شترمرغ در گیلان استحصال می‌شود که ۵۰ درصد آن برای مصارف بهداشتی و آرایشی در خود استان مصرف و بقیه به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: شترمرغ که قدرت پرواز ندارد، فواید اقتصادی آن فقط به گوشت و تخم آن خلاصه نمی‌شود، این پرنده بزرگ هیچ دورریزی ندارد و از پر، پوکه تخم، پوست، چربی و روغن آن در صنایع دستی، کیف و کفش و پزشکی هم استفاده می‌شود.

وجود شش مزرعه بزرگ پرورش شترمرغ در گیلان

چایچی گفت: شتر مرغ در گیلان در ۶ مزرعه در شهرستان‌ های رضوانشهر، تالش، رودبار، ماسال، فومن، لاهیجان و رشت پرورش داده می‌شود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: صنعت پرورش شترمرغ در گیلان برای ۱۵۰ نفر مستقیم و ۶۰۰ نفر غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

  • نویسنده : الهام .