تولید و انتشار اخبار کذب بخشی از راهبرد رسانه‌ای استکبار است
تولید و انتشار اخبار کذب بخشی از راهبرد رسانه‌ای استکبار است
سکان نیوز؛ یک فعال فرهنگی و رسانه‌ای در مازندران گفت: تولید و انتشار اخبار کذب با هدف تغییر باورهای عمومی و سلطه رسانه‌ای استکبار علیه کشور در جریان است.

به گزارش سکان، عقیل امامی در گفت‌وگویی درباره انتشار اخبار کذب در روزهای جنگ رسانه‌ای غرب با کشورمان اظهار کرد: کشور در اثنای جنگ ترکیبی استکبار با تولید و انتشار اخبار کذب مواجه است‌.

وی با بیان اینکه تولید و انتشار اخبار کذب هم منشا خارجی دارد و هم داخلی، گفت: در حوادث اخیر دشمن با بهره‌گیری از ابزار رسانه و فضای مجازی کشور را ملتهب و دستخوش آشوب و ناامنی کرده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی خاطر نشان کرد: نظام‌بخشی به وضعیت آشفته تولید و انتشار اخبار در رسانه‌ها و فضای مجازی اهمیت راهبردی دارد.

امامی با اشاره به سابقه استکبار در بهره‌جویی از رسانه‌ها در وقایع امنیتی سایر کشورها مانند سوریه و عراق افزود: رسانه به‌عنوان بسترساز فرهنگی تحولات جامعه، باید اخبار صحیح و مستند و عاری از سیاه‌نمایی را انتشار دهد.

وی در تحلیل وقایع اخیر گفت: رسانه و فضای مجازی در وقایع اخیر بخشی از اهداف محوری دشمنان بود.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: دولت و مجلس باید در ارتباط با ساماندهی وضعیت انتشار اخبار کذب در جامعه وارد عمل شوند.

امامی یادآور شد: انگاره سازی از طریق منابع مجعول و نامعتبر در رسانه‌ها مرجعیت خبری را در کشور دستخوش تغییر کرده است.

وی لزوم تدوین قانون جامع و بازدارنده در مورد تولید و انتشار اخبار کذب را ضروری دانست و افزود: تولید و انتشار اخبار کذب و نامعتبر در جامعه باید مذموم و دارای هزینه سنگین باشد.

به گفته این فعال فرهنگی، حق‌گویی و روایتگری صادقانه و سازنده از رویدادها در کشور ماموریت خطیر فعالان و رسانه‌های جریان انقلاب است.

امامی اظهار کرد: وقایع اخیر در کشور ضرورت توجه به مولفه‌های اثربخش فرهنگی و رسانه محوری را نمایان کرد