تولید دستگاه تصفیه فاضلاب کارخانه‌های صنعتی در نوشهر
تولید دستگاه تصفیه فاضلاب کارخانه‌های صنعتی در نوشهر
سکان نیوز/ مدیرعامل شرکت مدار گستر فناور نوشهر با اشاره به تولید دستگاه تصفیه کارخانه های صنعتی توسط این شرکت، گفت: طی چند روز گذشته نمونه این دستگاه در کارخانه‌ای در تنکابن که تولید کننده آبمیوه است نصب شد.

به گزارش سکان نیوز/ علی خواجوی مقدم با اشاره به اینکه یکی از معضلات بزرگ مازندران پساب کارخانه ها است که مشکلات زیست محیطی زیادی را به همراه دارد، اظهار کرد: برای رفع این معضل، استانداری مازندران به شرکت‌هایی که می توانند در زمینه پساب کمک کنند و طرح های خود را ارائه دهند اعلام نیاز کرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارخانه های صنعتی مازندران تصفیه‌خانه ندارند و پساب آنها وارد آب دریا می شود این موضوع معضل بزرگی را برای محیط زیست مازندران بوجود آورده است، تصریح کرد: دستگاه طراحی شده با اکسیژن اکتیو کار می کند در کارخانه نصب شود فاضلاب کارخانه مورد نظر تصفیه می شود و معضل بزرگ آن برطرف می شود.

مدیرعامل شرکت مدار گستر فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر با اشاره به نصب دستگاه مورد نظر در کارخانه ای در تنکابن، گفت: طی چند روز گذشته نمونه این دستگاه در کارخانه‌ای در تنکابن که تولید کننده آبمیوه است با هزینه حدود 700 میلیون تومان نصب شد و طی فرایندی که صورت می گیرد، فاضلاب کارخانه تصفیه می شود.

خواجوی مقدم با اشاره به مراحل نهایی توافقنامه جهت نصب دستگاه تصفیه در یک شرکت نساجی نخ‌ریسی و رنگرزی در مازندران، خاطرنشان کرد: این کارخانه برای تولید رنگ و نخ نیازمند آب فراوان است که به دلیل سیاه بودن رنگ فاضلاب آن، آلودگی زیست محیطی فراوانی دارد.

وی ادامه داد: قرار است بعد از انعقاد قرارداد این آب با سیستم خودطراحی شده توسط شرکت به آب قابل استفاده و دوبار مجدد در کارخانه تبدیل شود.

مدیر عامل شرکت مدار گستر فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر متذکر شد: هیچ راهی به جز تصفیه فاضلاب وجود ندارد چرا که اضافه کردن برخی مواد شیمیایی و سولفاته تنها هزینه را برای کارخانه بیشتر خواهد کرد.

خواجوی مقدم با اشاره به اینکه هزینه آب مصرفی کارخانه تولید نخ و رنگرزی هم زیاد است، افزود: در صورتی که این سیستم نصب شود در مصرف آب کارخانه نیز صرفه جویی قابل توجهی صورت می گیرد.

وی در تکمیل توضیحات این سیستم گفت: با سیستمی که طراحی شده و قرار است در کارخانه نخ ریسی نصب شود تمامی فاضلاب کارخانه با روش اکسیژن اکتیو با غلظت و قدرت بالا تصفیه می شود.