توسعه پایدار شهری در گرو افزایش مشارکت بانوان
توسعه پایدار شهری در گرو افزایش مشارکت بانوان
سکان نیوز؛ شهردار گرمسار افزایش مشارکت بانوان را فرصتی برای پرداختن به ایده های مختلف و کلید توسعه پایدار شهری دانست.

یاسر عربی شهردار گرمسار در نشست با بانوان فعال حوزه‌های مختلف در این شهر که با هدف بررسی راهکارهای افزایش مشارکت بانوان در توسعه شهر برگزار شد، اظهار کرد: بانوان در نظام جمهوری اسلامی ایران از جایگاه بالایی برخوردار هستند و با توجه به وسعت توانایی آنها خصوصاً در زمان دفاع مقدس، می‌توانند در کنار پرداختن به اعتلای نظام خانواده، نقش‌های متعددی را بر مبنای ضرورت در جامعه ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه توانمندسازی زنان و مشارکت آنها در تمامی زمینه‌ها از جمله تصمیم گیری، برنامه‌ریزی و ارائه راهکار که از پیش نیازهای توسعه شهری است، افزود: توانمندسازی هر چه بیشتر زنان در حوزه‌های مختلف نیازمند آموزش است و شهرداری گرمسار در تلاش است با همکاری معاونت فرهنگی و همچنین مشارکت سمن‌های بانوان، اقدامات لازم در زمینه آموزش بانوان را با توجه به نیازسنجی انجام دهد.

عربی با تاکید بر اهمیت مشارکت بانوان به ویژه در زمینه‌های اجتماعی و شهری، تصریح کرد: تلاش شهرداری گرمسار در دوره جدید مدیریت شهری بر این موضوع متمرکز است تا از تمام زیرساخت‌های موجود در شهرداری برای مشارکت بانوان استفاده شده و به تبع آن مجموعه شهری بتواند از این ظرفیت ارزشمند در بهره‌برداری طرح‌ها و همچنین پرداختن به ایده‌های مختلف بهره‌مند شود.

شهردار گرمسار خاطر نشان کرد: توسعه محله محور یکی از برنامه‌های در دست بررسی و اقدام شهرداری است که می‌تواند فرصت‌های مطلوبی را برای مشارکت تمام شهروندان در راستای پیشرفت محله‌ها ایجاد کند و بانوان می‌توانند با همکاری مجموعه مدیریت شهری گرمسار، حضوری فعال و نقشی پررنگ در این بخش داشته باشند.

وی در خصوص اجرای برنامه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی از سوی شهرداری گرمسار گفت: شهرداری در تلاش است تا مخاطبان برنامه‌هایش مشتمل بر عموم اقشار بانوان باشد، لذا در نظر داریم برای برخی گروه‌ها با شرایط خاص برنامه‌هایی از جمله ایجاد اشتغال از طریق راه اندازی کارگاه‌های کوچک را پیگیری و عملیاتی کنیم.

عربی در پایان اظهار کرد: خدمات حوزه شهری در تصمیم سازی و اجرای امور به تنهایی کارساز نیست و افزایش مشارکت بانوان برای ساماندهی و شکل دادن خدمات حوزه اجتماعی ضرورت بسیاری دارد.

  • نویسنده : بهروز
  • منبع خبر : ایمنا