تهدید آمریکا برای حمله به اهدف در عراق
تهدید آمریکا برای حمله به اهدف در عراق
سکان نیوز:در یک یادداشت محرمانه از وزارت دفاع آمریکا آمده است که در صورت حمله مجدد گروه‌های عراقی به پایگاه‌های آمریکایی این کشور ۱۲۲ هدف عراقی را مورد حمله قرار می‌دهد.

به گزارش سکان نیوز/به نقل از خبرگزاری المعلومه، یک سایت آمریکایی در گزارشی یک یادداشت محرمانه از وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) را منتشر کرده که در آن آمده است: آمریکا به ما ابلاغ کرد اگر یک آمریکایی دیگر در عراق کشته شود به ۱۲۲ هدف در زمان واحد حمله خواهیم کرد.

به گفته یک مسئول آمریکایی که به یادداشت محرمانه وزارت دفاع آمریکا دست یافته بود، فرمانده ائتلاف آمریکا تأکید کرده که نگران است اوضاع از کنترل خارج شود برای همین در نامه‌ای به فرماندهی مرکزی آمریکا گفته ممکن است گروه‌های عراقی به حملات واکنش نشان دهند و همین مسئله جان هزاران تن از اعضای ائتلاف را به خطر بیندازد.

دیپلمات‌های دو کشور عضو ائتلاف آمریکا اعلام کردند: اعضای غیرآمریکایی ائتلاف ضد داعش نگرانند هرگونه حمله‌ای به کشته شدن غیرنظامیان منجر شود یا بغداد را وادار کند تا برای همیشه نیروهای خارجی را بیرون کند. درحال حاضر اوضاع آرام است اما اگر حمله دیگری رخ دهد که به کشته شدن آمریکایی‌ها منجر شود مجددا تنش ایجاد می‌شود.

در این گزارش آمده است: در عین حال آمریکا از نیمی از پایگاه‌های خود در عراق عقب‌نشینی کرده و صدها مشاور نظامی را به بهانه اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا از عراق خارج کرده است.

در این گزارش به نقل از محمد الغبان، رئیس فراکسیون ائتلاف الفتح در پارلمان آمده است: طرف آمریکایی درباره عقب‌نشینی و تحویل پایگاه‌ها جدی نبود و در واقع محل استقرار نیروهایش را به دلایل تاکتیکی برای حفاظت از سربازانش دربرابر خطر کرونا تغییر داده است.

  • نویسنده : نجفی