تمرینات سختی را تحمل می‌کنم/ به المپیک فکر می‌کنم نه مدلینگ
تمرینات سختی را تحمل می‌کنم/ به المپیک فکر می‌کنم نه مدلینگ
سکان نیوز:سریع‌ترین مرد ایران می‌گوید تمرینات سختی را دنبال می‌کند تا در مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا و المپیک نتایح خوبی را ثبت کند.

به گزارش سکان نیوز/حسن تفتیان در مورد موافقت فدراسیون دوومیدانی با اردوی برون مرزی خود گفت: تمریناتم را از اول آبان در تهران شروع کردم و در این مدت جلساتی با فدراسیون داشتم که کارم را جدی‌تر و زیر نظر مربی دنبال کنم. خوشبختانه نگاه مسئولان حمایتی بود و قول‌هایی دادند تا اینکه چند روز پیش برنامه اردوها نهایی شد. به این ترتیب اواخر هفته جاری اردویم را در فرانسه شروع می‌کنم. هزینه این اردو توسط فدراسیون، کمیته ملی الممیک و حامی مالی پرداخت می‌شود.

او افزود: این اردو ۵۰ روزه است و برای محک زدن خودم در چند مسابقه هم شرکت می‌کنم، سپس برای مدت کوتاهی به ایران برمی‌گردم و به احتمال زیاد در رقابت‌های داخل سالن ایران هم مسابقه می‌دهم. در ادامه قبل از قهرمانی آسیا یک اردوی دیگر در فرانسه دارم و هدف اصلی هم قهرمانی آسیا و المپیک است.

تفتیان در مورد عقد قرارداد با مربی فرانسوی خود گفت: در این مورد هم صحبت کرده‌ایم. قرار است زیر نظر او تمرین کنم و از این نظر هم مشکلی نداریم.

دونده المپیکی ایران با بیان اینکه المپیک میدان بزرگی است، به شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا اشاره و بیان کرد: اکنون با وجود کرونا کار سخت شده و تمرین کردن در تهران هم آسان نیست اما خوشحالم که فدراسیون و کمیته ملی المپیک نگاه حمایتی دارند و با وجود شرایط سخت فعلی با اردوهایم موافقت کردند. از آقای صالحی امیری، آقای سجادی و پیمان فخری تشکر می‌کنم، همچنین از طرفی از آقای صیامی هم تشکر می‌کنم که در این مدت نشان داده، نگاهش حمایتی است. مطمئن هستم با کار تیمی، حرکت بزرگی در دوومیدانی اتفاق می‌افتد. مسابقات مهمی پیش رو داریم و امیدوارم که نتایج خوبی برای کشورمان کسب کنیم.

او در مورد ارزیابی خود از عملکردش در مسابقات پیش رو گفت: پیش‌بینی ورزش خیلی سخت است اما باید سخت تمرین کنم و تمام چیزی را که به من ارتباط دارد به بهترین شکل انجام دهم، در نتیجه از این نظر خیالم راحت است چون تمرینات سختی را تحمل می‌کنم. شاید روزی بیشتر از ۶ ساعت درگیر تمرینات سخت هستم و با شروع اردوی فرانسه کار را جدی‌تر و بهتر دنبال می‌کنم. امیدوارم رکورد شخصی خود را بزنم و در مسابقات پیش رو افتخارات خوبی برای کشورم به دست بیاورم.

تفتیان در پاسخ به این سوال که آیا در این مدت در زمینه مدلینگ هم فعالیت می‌کند؟ گفت: از ابتدا گفته‌ام که هدف و کار اصلی من ورزش است و بحث مدلینگ را کنار ورزشم دارم. از طرفی قول داده بودم که تمرکز صددرصدم را روی ورزش می‌گذارم و با تمام توان به المپیک فکر می‌کنم، بنابراین فقط در زمان‌هایی که وقت استراحت داشته باشم و فصل تمریناتم نباشد کارهای دیگر را انجام می‌دهم.