تمامی خدماتی که به خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان می دهیم باید سبقه فرهنگی داشته باشد
تمامی خدماتی که به خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان می دهیم باید سبقه فرهنگی داشته باشد
سکان نیوز؛ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با امام جمعه شهرستان بابل گفت: تمامی خدماتی که به خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان می دهیم باید سبقه فرهنگی داشته باشد.

گزارش ایثار واحد مازندران، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین روحانی امام جمعه شهرستان بابل ضمن ارائه گزارش از وضعیت موجود بنیاد و نصب العین قرار دادن توصیه های ایشان در خدمت رسانی به خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تکریم از این عزیزان با بیان اینکه عزت و اقتداری که امروز در دنیا داریم بواسطه دلبستگی و عمل به سیره شهدا است اظهار کرد: در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت علیرغم داشته ها و ظرفیت هایی که در اختیار داریم قوانین متعددی است که برای دستگاهها مشخص شده، ولی در عمل اتفاق نمی افتد. وی افزود: در این بخش در قالب برنامه ها با جدیت ورود پیدا می کنیم.
سعید کهن سال گفت: تمامی خدماتی که به خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان می دهیم باید سبقه فرهنگی به خود گرفته تا ارزش و معنای واقعی فرهنگی را بگیرد. مدیر کل بنیاد مازندران در ادامه تصریح کرد: یک بخش ارزش آفرینی خود جامعه ایثارگری هستند با توجه به شکل گیری تشکل ها بدنبال شیوه های کاربردی جهت بکارگیری آنان در بحث یادمان ها، کنگره ها و یادواره ها شهدا هستیم تا از طریق برنامه ریزی، یک هدف مشخص به خود بگیرد تا بخشی از دغدغه های نظام و جامعه در این حوزه بر طرف گردد.
سعید کهن سال در رابطه با دغدغه ساماندهی گلزار شهدا با اشاره به اینکه گلزار شهدا جای حزن و اندوه نیست بلکه مکانی است که انسان به پرواز در می آید عنوان کرد: سند نوع ساماندهی مزار شهدا که مقام معظم رهبری مد ظله العالی به آن تأکید داشتند تدوین و آماده شده تا نگاه یکسان سازی قبور پاک شهدا صورت بگیرد. وی گفت: در بحث ساماندهی مزار شهدا از محل استانداری، تملک دارایی ها و بخشی هم نگاه مشارکتی مورد توجه است تا دغدغه های خانواده های معظم شهدا در این خصوص رفع گردد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران در رابطه با نصب پرچم بر سر درب منازل شهدا اشاره کرد و گفت: طرح پویش پرچم افتخار که همزمان با چهل و سومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران آغاز گردید بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا از طریق برنامه ریزی با هماهنگی بنیادهای تابعه و مشارکت دستگاهها و ادارات، این طرح را به مرحله اجرا درآورده است.
سعید کهن سال در این خصوص اضافه کرد: دیدارهایی که با خانواده های معظم شهدا توسط مسئولین با محوریت بنیاد انجام می گیرد ابتدا باید با نصب پرچم بر سردرب منازل نورانی شهدا همراه باشد.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی امام جمعه بابل در این دیدار گفت: حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران را به مجموعه بنیاد که خود از جنس این نهاد مقدس به شمار می رود به فال نیک می گیریم و امیدواریم بنیاد آن جایگاه بلند خود را دست آورد.امام جمعه بابل افزود: در امر خدمت رسانی به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران نهایت کرامت و عزت را داشته باشید و احترام به این قشر محفوظ گردد. مشکلاتی که ایثارگران در امر بیمه و از این قبیل مسائل با آن مواجه بودند الحمد ا… بتدریج در حال رفع شدن است که این زحمات و تلاش های بنیاد جای تقدیر و تشکر دارد.
وی اظهار کرد: کرامت معنوی و مادی این خانواده ها هر دو باید حس شود و نظارت و مراقبت به خوبی انجام بگیرد. منازل شهدا باید پرچم و عکس شهدا نصب گردد تا زمانی که مردم از این کوچه و خیابان عبور می کنند بدانند این منازل همچنان بوی ایثار و شهادت می دهد و رنگ بوی ایثار و شهادت باید فضای جامعه را معطر کند.
امام جمعه بابل با بیان اینکه شهدا سالم ترین افراد بودند گفت: مزار شهدا باید با طراحی آنچنان که نگاه مقام معظم رهبری مد ظله العالی است یکسان سازی گردد. وی افزود: مردم ما به شهدا اعتقاد دارند و این اعتقاد همچنان برقرار است و باید در تمامی مراحل پر رنگ گردد.