تقویت روابط ایران با شورای امنیت لازمه رد هر پیشنهادی از سوی آمریکا است
تقویت روابط ایران با شورای امنیت لازمه رد هر پیشنهادی از سوی آمریکا است
سکان نیوز/عضو کمیسیون اصل نود مجلس با یادآوری تلاش ترامپ برای سوء استفاده از برجام علیه ایران، گفت: آمریکا از این توافق خارج شده لذا دیپلمات‌های ایرانی با تقویت روابط با شورای امنیت باید زمینه رد هر پیشنهادی از سوی آمریکا را فراهم کنند.

سکان نیوز/سید نظام الدین موسوی با اشاره به تلاش دولت ترامپ برای افزایش فشار به جمهوری اسلامی ایران، گفت: برجام به قردادی بی‌خاصیت و تاریخ مصرف گذشته تبدیل شده که هیچ عایدی برای جمهوری اسلامی ایران ندارد اما دیپلمات‌های ایرانی باید با زیاده خواهی و زورگوریی آمریکایی‌ها مقابله کنند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت فعلی آمریکا دنبال این است که از جسد نیمه جان برجام علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کند و با فعال کردن مکانیسم ماشه، مجدد تحریم‌های سازمان ملل را احیا کند بنابراین دستگاه دیپلماسی باید از تمام ظرفیت و توان خود استفاده کند تا آمریکایی از برجام سوءاستفاده نکنند.

وی افزود: خروج آمریکا از برجام بهترین دلیل منطقی برای دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است. ترامپ حدود دو سال پیش خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد لذا به لحاظ قانونی نمی‌تواند با استناد به مفاد برجام علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت پیشنهادی را مطرح کند.

موسوی معتقد است: وزارت امور خارجه کشورمان باید با نهادهای بین‌المللی مرتبط از جمله شورای امنیت ارتباط برقرار کند و از این نهاد به عنوان ابزار بازدارنده استفاده کند. تقویت روابط ایران با شورای امنیت و سایر اعضای برجام علاوه بر افزایش انزوای بیشتر آمریکا و عقب نشینی آنها، زمنیه رد هر پیشنهادی از سوی آمریکا را فراهم می‌کند./