تقویت توان خرید مردم برنامه مجلس در بودجه 1401 است
تقویت توان خرید مردم برنامه مجلس در بودجه 1401 است
سکان نیوز؛ عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت توان خرید مردم بویژه دهک های پایین جامعه مأموریت اصلی کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده است.

به گزارش سکان، علی کریمی فیروزجائی در گفت‌وگویی با تأکید بر ضرورت توجه به موضوع معیشت مردم، عنوان کرد: نادیده انگاشتن توان خرید مردم در فرآیند تحولات اقتصادی، نابرابری در کشور را تشدید می کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس ادامه داد: توازن منطقه‌ای در تنظیم بودجه کشور تکلیف مهم مجلس برای تعادل بودجه است که مکلف به تحقق آن هستیم.

نماینده مردم بابل در مجلس همچنین بر لزوم حرکت کشور به سمت عدالت محوری در توزیع اعتبارات توسعه ای تأکید و تصریح کرد: وضعیت کشور از حیث توزیع اعتبارات تناسبی با عدالت محوری ندارد.

وی ادامه داد: عدالت محوری به معنای توزیع یکسان اعتبارات در سطح کشور نیست. مناطق کمتر توسعه یافته و محروم باید از اعتبارات بیشتری در مقایسه با مناطق برخوردار بهره مند شوند.

عضو خانه ملت با تأکید بر ضرورت نظارت بهینه بر نحوه هزینه کرد اعتبارات، یادآور شد: توزیع ناعادلانه اعتبارات در کشور سبب نامتوازن شدن روند توسعه ملی شده است.

کریمی فیروزجایی لزوم توجه به طرح آمایش سرزمین را در کشور حیاتی دانست و افزود: با اجرای این طرح توزیع منابع و اعتبارات در کشور سامان می یابد.

وی با بیان اینکه مجلس در تدوین بودجه سال آینده بر اساس عدالت محوری عمل خواهد کرد، افزود: مجلس یازدهم با هدف تحول در عرصه حکمرانی مدل بودجه ریزی کشور را اصلاح می کند.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور قانون بودجه را راهنمای توسعه کشور عنوان و تصریح کرد: با تدوین بودجه عملیاتی، افق توسعه هدفمند کشور بر اساس سند چشم انداز ترسیم خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور افزود: حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در بستر مشارکت و همپایی گسترده مردم و مسئولان تحقق می یابد.

کریمی فیروزجایی اضافه کرد: کمک به دهک های پایین جامعه و افزایش درآمد مردم در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد